Här snöar det på diagonalen.
Och här är det bara kallt, rått, blåsigt och gråmulet. Undrar om jag vågar cykla till träningen senare eller om jag riskerar att slå ihjäl mig på den korta biten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här snöar det på diagonalen.
@ainasoja Var rädd om dig och ta inga onödiga risker![]()
Ett våldtäktsoffer söker upp sin attackerare och tänder eld på honom.
”Hade han en fleecejacka på sig?! Då är det hans eget fel eftersom han var klädd i så lättantändligt material. Han bad ju nästan om att någon skulle sätta eld på honom.”
”Om han inte ville att någon skulle sätta eld på honom så kanske han skulle ha stannat inomhus.”
”Han var förmodligen full också. Att dricka alkohol ökar alltid risken att någon ska vilja sätta eld på dig.”
”Det är ju ändå en inbyggd drift hos kvinnor att vilja tända fyr på män. Vissa har bara svårt att kontrollera sina impulser.”
”Vadå, stod han bara där i elden och var helt paralyserad? Vill man inte bli uppeldad så måste man ju göra mer motstånd och visa tydligt att man inte vill. Säga nej mer än 30-40 gånger, minst.”
”Varför stannade han inte, slängde sig på marken och rullade runt? Det vet ju alla att man ska göra om någon försöker tända eld på en. Om han inte rullade runt måste det betyda att han lite undermedvetet kanske VILLE bli uppeldad. Då är det ju ändå mest hans eget fel.”
”Polisen fick in vittnesuppgifter om att mannen tidigare samma dag hade köpt en tändare. Det är ju mycket troligt att han tände eld på sig själv och sedan ljög om det. Så himla typiskt!”
”Han kunde ju bara slappnat av och njutit av det istället för att kämpa emot. Det är ju trots allt rätt mysigt att brinna lite om man bara slutar göra motstånd och hänger med i svängarna. Det är ju över ganska snabbt.”
”Vi måste börja utbilda ungdomar att använda icke-brandfarliga kläder och att alltid bära med sig en brandsläckare ÖVERALLT. För deras egen säkerhet!”
Det beror väl på om det är is under snön? Här är det jättefint under snön.Och här är det bara kallt, rått, blåsigt och gråmulet. Undrar om jag vågar cykla till träningen senare eller om jag riskerar att slå ihjäl mig på den korta biten.
Det beror väl på om det är is under snön? Här är det jättefint under snön.
Du skrev ju att det snöade? Här snöar det och innan snön kom var det torrt och fint på backen. I och för sig vet jag inte vart i landet du bor, kanske är lite annorlunda hos er.Eftersom vi inte har någon snö alls så är det bara is![]()
Du skrev ju att det snöade? Här snöar det och innan snön kom var det torrt och fint på backen. I och för sig vet jag inte vart i landet du bor, kanske är lite annorlunda hos er.
Du får inte röra till det så för migHahaha nä jag skrev inte att det snöade bara att det var kallt, rått, blåsigt och gråmulet![]()
Och här är det bara kallt, rått, blåsigt och gråmulet. Undrar om jag vågar cykla till träningen senare eller om jag riskerar att slå ihjäl mig på den korta biten.
Ser halt ut på vissa ställen så va försiktig
Jag kör Arabica i kaffemaskinen som luktar snarlikt kokkaffe och jag har faktiskt tänkt på dig pga. det som hänt dig dom senaste dagarna. Det går ju liksom inte att säga "ta hand om dig" för det är ju andra saker som styr.@MacGyver vem har du skickat hit? Någon kokar kaffe i mitt kök just nu?
Kom en stark doft av ny kokt kaffe nyss, jag brygger kaffe och sist jag gjorde det var för 8 timmar sedan så det kommer inte från bryggaren. Desstuom luktar detta kok kaffe inte brygg![]()
Jag ska slira in till city och "shoppa" sent ikväll men jag kör dubbat så det lär ju inte vara några problem att ta sig fram säkert och dessutom är det ju tomt på vägarna, bara jag, polisen, vaktbolagen och en och annan lastbil som är ute vid den tiden.Efter att jag rastade hunden imorse så ansåg jag att det var säkrast att ta bussen till sjukhuset. Det inte bara såg halt utan var även halt då. Men jag tar en omväg till träningen så jag har uppvärmd cykelväg hela vägen, den börjar typ 50 meter från min trappuppgång![]()
Jag kör Arabica i kaffemaskinen som luktar snarlikt kokkaffe och jag har faktiskt tänkt på dig pga. det som hänt dig dom senaste dagarna. Det går ju liksom inte att säga "ta hand om dig" för det är ju andra saker som styr.![]()
Ja det räcker nu. Tur du har humör att ta till för utan jävlaranamma så är det lätt att ge upp och bli ett kolli i förtid. Bryter du ihop så lovar jag att reta dig så du får nån att bryta ihop-bryta ut på.Nej det är ju andra saker som styr allt men jag gör det bästa av allt, finns inget annat att ta till än att ta vara på det man har.
Det kan ju gå så sakta nu att jag inte får mera fuktionsnedsättningar alls och det kan gå fort. Går det fort så har jag en lgh som lätt går att anpassa till tex rullstol och jag har hiss så jag behöver inte flytta iallafall.
Det brukar plana ut för kvinnor när dom når klimateriet så vi får väl hoppas att den kommer i sommar då![]()