Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 658
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och är lite sur. Stallägaren åkte och shoppade idag utan att säga till, såg att hon checkade in på fb och det var ju tur. Jag hade tänkt att åka och handla o hämta ut paket efter jobbet men det var bara att köra hem så att hästarna fick sin lunch. Två timmar senare än vanligt men de fick den iaf!
Nu hade jag tänkt att longera lite i snön och ser att det spöregnar ute. Får bli ytterligare en vilodag för damen..

Dumsnål som jag är så ska jag iväg på ridlektion ikväll, trots att jag inte är hundra frisk, hoppas det inte förvärrar något, för imorrn ska jag egentligen jobba igen..

Sitter och surar (dagens tema, kanske?) eftersom jag har ont i huvudet, är trött och vädret är halvrisigt.
på semestern.

Ska ge mig ut och "göra kvällen" snart, så jag kan gå in och sura igen.

Håller på att duka under av berget av goodiebags. De kunde väl sagt att det var 150 nagellack i kartonger liksom? Kaoz :rofl:
På väg hem för att kasta in allt i lägenheten, sen tillbaka för fler visningar.
Hade ett superbra möte med chefen trots cavaberusning.

Tog tag i mig själv och körde lite lydnad med Annie i gropig, halvfrusen paddock. Vi övade på starta, stanna och backa på kommando. Hon är duktig men blir hysteriskt ivrig. Nu är jag dyngsur och känner att det är dags för mat. Idag får det bli ytterfilé, sallad och tzatziki.

Jobbade över med en bökig transport i kylan och sen efter maten satte mensmagen igång och göra ont. :meh: Tur att A också var trött idag, för vi ligger redan i sängen. Hon tittar på iPaden och jag på laptopen :D Jag är fortfarande kall om benen... Hade för lite kläder på mig! :down:

Tog tag i mig själv och körde lite lydnad med Annie i gropig, halvfrusen paddock. Vi övade på starta, stanna och backa på kommando. Hon är duktig men blir hysteriskt ivrig. Nu är jag dyngsur och känner att det är dags för mat. Idag får det bli ytterfilé, sallad och tzatziki.
Madam och jag hade skilda åsikter om det där med longering och det började så fint med 2-3 varv fritt och utan varken grimma eller lina innan hon la upp en serie bocksprång och sen först anföll mig för att avsluta med en kospark i baken på mig när hon flög förbi i en ny serie bocksprång kombinerat med en massa pipande. :laugh:
Hon vände sen så fint och kom tillbaks för att först "bita" mig i näsan och sen ge upp ett flin och avsluta med att fråga "var har du mitt godis då?" :D Man ska skämma bort dom rejält :heart för det är ju vi som valt att ha dom och inte tvärt om.
Hon var väldigt speciell och allt var bara bus här, det fanns inget elakt i den hästen alls men gud nåde den som försökte trycka ner henne, då brann det rejält. :rage: Innan jag fick henne var dom alltid två och hanterade henne och ingen gick in i boxen när hon var där för hon högg för att döda.

Här blev det risgrynsgröt med kanel och socker och grädde och ett par mackor med skinkost på. :d
Hoppas dom slänger lite grötkorvar snart för den här var det sista som gick. (Ja jag är så förb. snål nu så det är läskigt.) :angel:

Falukorv och stuvade makaroner.. avd inspirerad matlagning O_o
Chefen för miloverkstaden i lumpen (fö. en av mina allra bästa vänner som tråkigt nog är död pga. ålderdom) döpte den maträtten till "stuvad cykelpump och hemlandstoner". :rofl:

Gör sällskap i surandet, fler som vill haka på?

Lite konfunderad/irriterad över att min läkare påstår att hen lagt in recept till mig men dem finns verkligen inte, vare sig via internet eller när jag var i egen hög person på apoteket men jo det är inskickat hävdas det.
Läkaren tyckte jag skulle prata med apoteket :banghead:
Jag skulle faktiskt verkligen behöva få ut min medicin och det redan någon gång innan för ett tag sen typ :devil:
Sitter och surar (dagens tema, kanske?) eftersom jag har ont i huvudet, är trött och vädret är halvrisigt.
på semestern.

Ska ge mig ut och "göra kvällen" snart, så jag kan gå in och sura igen.

Gör sällskap i surandet, fler som vill haka på?

Lite konfunderad/irriterad över att min läkare påstår att hen lagt in recept till mig men dem finns verkligen inte, vare sig via internet eller när jag var i egen hög person på apoteket men jo det är inskickat hävdas det.
Läkaren tyckte jag skulle prata med apoteket :banghead:
Jag skulle faktiskt verkligen behöva få ut min medicin och det redan någon gång innan för ett tag sen typ :devil:

Beroende på datasystem så kan man luras att i läkarens ände tro att det är skickat (ser så ut i burken) men i apotekets ända har det inte rasslat igenom...
det problemet har jag stött på flera gånger med det system som används i Värmland. Urkorkat.

Beroende på datasystem så kan man luras att i läkarens ände tro att det är skickat (ser så ut i burken) men i apotekets ända har det inte rasslat igenom...
det problemet har jag stött på flera gånger med det system som används i Värmland. Urkorkat.
samma i Skaraborg,fast det lustiga är att det aldrig hänt med vet.recept.

Snorar och snörvlar och jag förbannar denna förkylning. Går skiten sen över till hosta får jag köpa coops ekologiska mörka choklad med blåbär. Teobrominet får hålla hostan i schackO_o

Skippade kvällens yoga pga måendet och tröttheten. Och magen, jävla mage :down:
Dock har sambon lovat ringa och väcka mig imorgon så jag verkligen kommer upp, för för gå imorgon förmiddag istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 91 92 93
Svar
1 840
· Visningar
64 549
Senast: sthu
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 320
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka