Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 658
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit ärtsoppa. Har lite kvällshäng med de andra ungdomarna i deras lägenhet (dvs jag flydde tills ungen i den jag ska bo i har lagt sig).

Jaha ännu en dag med sjukhusbesök, idag berättar väl ortopeden att det bara är att amputera hger axel eller något :wtf:

Nä då det ska nog gå bra, jag är glad bara dom hittar en orsak till varför jag har ont. Blir ännu gladare om jag får behålla armen med :D

Enklast är att amputera i höjd med struphuvudet, fast då blir man ju inte precis bättre ...

Beroende på datasystem så kan man luras att i läkarens ände tro att det är skickat (ser så ut i burken) men i apotekets ända har det inte rasslat igenom...
det problemet har jag stött på flera gånger med det system som används i Värmland. Urkorkat.

Ja misstänker att det är något sånt som kan ha hänt, kanske får be apoteket ringa läkaren och bekräfta att jag inte har tagit ut 800(!!) tabletter på extremt kort tid.
Eller hur brukar du få lösa det?

Alltså, när man vaknar 8 på morgonen vid att mobilen börjar spela samma musik och med samma volym som min klockradio gjorde på 80-talet så börjar man ju undra lite.

1: Jag har ingen radiomottagare i mobilen.
2: Mobilens väckning var ställd på 9, alltså en timma senare.
3: Musiken stängdes av efter c:a en minut.
4: Den kan INTE spela så högt.
5: Väckningsfunktionen kan inte heller spela musik.

Det här är bara en liten detalj av allt som händer här, det är numera så vanligt så det blivit helt normalt och när nåt blivit normalt så slutar man bry sig. Det skulle bara vara roligt att få veta vem-vilka som rumsterar här, fast jag har mina aningar. :)

Ufon och utomjordingar, alternativt ryssen som vill visa att de kan smyga ...

Glaset var nog Pilkington extra hardend i 4skikt :angel: annars vet jag inget alls
Det var brandglas, så mycket vet jag. Men vilket bygge de hör till visste inte ens glasfirman :D det visar sig väl antar jag!

Och ja, tjejer snarkar, både dottern och jag gör det :D men det gör mig inget, jag är glad att jag hör att hon andas. Har svårt att sova ibland för jag har en galen rädsla för att hon också ska dö i sömnen som hennes pappa...

Madam och jag hade skilda åsikter om det där med longering och det började så fint med 2-3 varv fritt och utan varken grimma eller lina innan hon la upp en serie bocksprång och sen först anföll mig för att avsluta med en kospark i baken på mig när hon flög förbi i en ny serie bocksprång kombinerat med en massa pipande. :laugh:
Hon vände sen så fint och kom tillbaks för att först "bita" mig i näsan och sen ge upp ett flin och avsluta med att fråga "var har du mitt godis då?" :D Man ska skämma bort dom rejält :heart för det är ju vi som valt att ha dom och inte tvärt om.
Hon var väldigt speciell och allt var bara bus här, det fanns inget elakt i den hästen alls men gud nåde den som försökte trycka ner henne, då brann det rejält. :rage: Innan jag fick henne var dom alltid två och hanterade henne och ingen gick in i boxen när hon var där för hon högg för att döda.

Här blev det risgrynsgröt med kanel och socker och grädde och ett par mackor med skinkost på. :d
Hoppas dom slänger lite grötkorvar snart för den här var det sista som gick. (Ja jag är så förb. snål nu så det är läskigt.) :angel:

Jag kan tyvärr inte ha henne lös i paddocken då hon hoppar ut då ;) Mitt förra halvblod och jag lekte mycket både i hage och paddock.

Fy, det va inge kul på ridlektionen ikväll. Började med att jag blev knockad av hästen jag skulle rida, när jag skulle tränsa... kände bara hur något blött rann ur näsan, trodde först jag fått näseblod, men tack och lov inte... gjorde svinont..

Funderar på om min ajiga mage vill ha något sött, något salt eller något obefintligt :D den är sugen på salt, men det söta är dags att göras av med, och den borde inte få något alls :D

Jag kan tyvärr inte ha henne lös i paddocken då hon hoppar ut då ;) Mitt förra halvblod och jag lekte mycket både i hage och paddock.
Synd men när ni lärt känna varann ordentligt så kanske hon väljer leken framför staketet, min hoppade både högt och långt men valde mitt sällskap och när man väl kommit igång att leka med varann så är det svårt att sluta och det kan bli hur galet som helst. :laugh:

En kompis som då hade häst försökte löslongera Madam EN gång, det slutade som ovan + att Madam sen tog tag i armen (det var vinter och tjock-jackstid och då tog hon tag rejält) och helt frankt mer eller mindre släpade in kompisen i stallet samt tryckte upp henne i ett hörn, strök öronen och morrade. :eek: Jag trodde kompisen skulle skita på sig. :rofl:

Jösses vad mycket galna grejer vi lärde varann, som att backa på varann ute i hagen, pipa och "bakbensfajtas" mm. :p

Synd men när ni lärt känna varann ordentligt så kanske hon väljer leken framför staketet, min hoppade både högt och långt men valde mitt sällskap och när man väl kommit igång att leka med varann så är det svårt att sluta och det kan bli hur galet som helst. :laugh:

En kompis som då hade häst försökte löslongera Madam EN gång, det slutade som ovan + att Madam sen tog tag i armen (det var vinter och tjock-jackstid och då tog hon tag rejält) och helt frankt mer eller mindre släpade in kompisen i stallet samt tryckte upp henne i ett hörn, strök öronen och morrade. :eek: Jag trodde kompisen skulle skita på sig. :rofl:

Jösses vad mycket galna grejer vi lärde varann, som att backa på varann ute i hagen, pipa och "bakbensfajtas" mm. :p

Jag hoppas att vi kommer dit. Just nu ligger träningen i att fokusera på att vilja vara med mig och strunta i hysteriska hästar som är kvar i hagen. Vi kommer nog dit så småningom :)

Nehepp, jag har bestämt mig för att ta in hästarna tidigt idag. Det blåser satan och regnet vräker ner, tror inte de blir lyckligare av att stå i leran och vänta på nattamat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 91 92 93
Svar
1 840
· Visningar
64 549
Senast: sthu
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 320
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka