Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 605
Status
Stängd för vidare inlägg.
3 kg strimlad gratängost står nu i kylen på avsvalning innan den ska mjukvaccas och frysas. Det låg en hel Gouda med lite vitmögelfläckar utanpå så den fick först en "avskalning" och fick bli gratängost. Hade jag haft plats i kylen hade jag låtit den ligga och bli helt vit och lagrad för den blir kanongod efter nåt år. :d Vitmögel är dessutom inte ett dugg farligt utan det som eftersträvas när man ska göra dessertost men svartmögel däremot, eller rosa mögel, dom två ska man inte hantera öht utan skyddsmask.

Jag hoppas att vi kommer dit. Just nu ligger träningen i att fokusera på att vilja vara med mig och strunta i hysteriska hästar som är kvar i hagen. Vi kommer nog dit så småningom :)
Jag har ju haft förmånen att få ta reda på "vrak" och då har jag blivit universums medelpunkt för dom hästarna då dom efter en liten tid kommit på att jag är den som dom hittat tryggheten i och fått vara med överallt helt kravlöst. Skogspromenader med lösa hästar har alltid förekommit och har det kommit ryttare så har hästarna sprungit till mig istället för att ställa till med kalabalik.

Hade ett oväntat konstruktivt möte med min chef idag. Tyvärr kan han inte göra då mycket själv utan måste ta det med sin chef och ytterligare ett steg upp (om vi gjorde oss av med hälften av cheferna skulle vi nog inte gå så mycket minus dom vi gör.... :meh: ), så vi får se vart det landar så småningom. Jag påtalade i alla fall noga att vi alla har symptom på ohälsosam stress och han höll med mig om att det är bättre att göra något nu än att vänta.

Men som sagt....

Nu har vi vitt och typ 3 plus. Härlig blötsnö som många barn säkert uppskattar, synd bara att den kom nu på kvällen för den kommer inte att stanna kvar.

Dom lovar 4 plus och regn imorgon.

Pst jag överlevde cykelturen och bröt mot löftet att bara använda mig av uppvärmd cykelbana på vägen hem men då hade det kommit ca 5 cm snö och var plusgrader så risken var minimal att något skulle hända.

Nu har vi vitt och typ 3 plus. Härlig blötsnö som många barn säkert uppskattar, synd bara att den kom nu på kvällen för den kommer inte att stanna kvar.

Pst jag överlevde cykelturen och bröt mot löftet att bara använda mig av uppvärmd cykelbana på vägen hem men då hade det kommit ca 5 cm snö och var plusgrader så risken var minimal att något skulle hända.
Här regnar det redan, så vi har slask redan.
För mig får det gärna regna bort, blir inte så halt när jag ska köra imorrn på jobbet då. :angel:

Jag tar gärna snö, men inte på vägarna, snö som körs åt blir glashal, vilket resulterar i att vi kan köra fast med lastbilarna.
Tyvärr går det ju inte att få en kompromiss på det där, det är ju antingen eller.

Tror att många med körkort behöver vidare utbildning uppe i norra Lappland när det gäller att köra i snö :angel:

Snö är nämligen inte halt :p

Men jag påstår inte att ni inte kan köra fast pga snö som packats och frusit på ytan för det blir halt när sånt händer här nere. Norröver har ett helt annat klimat och det är inte samma förutsättningar att köra här nere som där uppe men jag tror att det hade varit nyttigt för många att få köra på riktigt vinterväglag.

Hoppas att det inte är halt när du ska köra imorgon :heart

Produktiv dag med praktik, hämtat matkasse, tillagat en av maträtterna, köpt biljetter till London, köpt handbollsbiljetter till på måndag samt gjort en beställning på lite smått och gott från Kicks.
Nu ska jag tvätta håret och avsluta dagen med att äta något.

Ja de va ju himla trevligt och köra när de bara kom en vit vägg mot en :cautious:

Tror att många med körkort behöver vidare utbildning uppe i norra Lappland när det gäller att köra i snö :angel:

Snö är nämligen inte halt :p

Men jag påstår inte att ni inte kan köra fast pga snö som packats och frusit på ytan för det blir halt när sånt händer här nere. Norröver har ett helt annat klimat och det är inte samma förutsättningar att köra här nere som där uppe men jag tror att det hade varit nyttigt för många att få köra på riktigt vinterväglag.

Hoppas att det inte är halt när du ska köra imorgon :heart
Alltså det behövs ingen utbildning när det är halt med lastbil, tar det stopp kommer du varken framåt eller bakåt. Som personbilsförare bryr jag mig inte om det så är massvis med is på vägen eller snö.

Jag har själv kört med lastbil på en oplogad industritomt, och sen när jag gått i mina egna spår från lastbilen kan jag glida i spåren, fast det inte är is utan bara snö. Så i den bemärkelsen är snö halt.

Lär nog inte vara halt imorrn, det blåser och regnar om vartannat å de har redan vart ute och skottat bort slasket från vägarna och säkert saltat med... ja föredrar faktiskt dom norrländska vägarna framför saltblaskvägarna vi har här nere.

Men men, är inte sugen på att flytta norröver bara för det. Tror inte myggen på sommaren är värda det... fast förvisso det är ju både norrsken och midnattsolen ju... ah just ja vintern blir ju mörkare me.... nja tror ja stannar nere i söder och åker upp på besök istället. :p

@RedHyuuga jag vet inte hur många ggr jag ska upprepa detta men vi kan lugnt säga att du inte är den enda som säger så ang mygg.

Det är en myt att det är mygg i hela Norrland :rofl:

Jag är uppvuxen i Lappland och kan inte minnas att vi hade myggrika somrar. Visst i stugan fanns det miljoner och finns det än idag men det är det enda stället jag har upplevt som myggrikt.

Jag åt makaroner och hunden åt falukorv. Vi var nöjda med fördelningen bägge två. Maken envisas med att falukorv är människoföda och köper hem och lagar regelbundet, men jwg är skeptisk.. Hunden håller HELT med matte och påpekar gärna att det faktiskt är hundmat.

Hänger med fagra unga män osv

12599041_240910076239921_36388670_n.jpg

Håret är nytvättat och jag kommer lägga mig med blött hår = snajsig frisyr imorgon :p

Jag duschade imorse och satte på mössan på lite lätt fuktigt hår= mitt på huvudet hade jag en tuss ala Stig Helmer när jag tog av den i väntrummet på sjukhuset...

Jag orkade inte stressa och föna det innan jag drog men jag ångrade mig när jag såg mig i spegeln sedan....Nu förstår jag varför folk tittade på mig i väntrummet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 551
· Visningar
55 578
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 315
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår