Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 735
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt slut efter en flera dagar lång tjänsteresa. Hur kan en bli så trött fast att en slipper laga mat, städa osv?

Nu sitter jag i alla fall här hemma med en tallrik full av olika sorters ostar :d och ska strax hugga in. Jesus Amalia, getost :d och parmesan i lag :love::love::love:... Vin till blir det och efteråt en härlig cigarill.

Undrar om jag orkar hålla mig vaken till filmen kl åtta på ettan, Hotell Marigold. Är den verkligen så bra som kollegerna säger?

Fan vad surt det är när man hittar sina ägodelar utspridda. Här klarade sig allt, det enda som lättat var ett tomfat som stått upp men som låg ner när jag kom ut idag.
Dumt av mig att inte knyta fast den ,men dom sa inte att det skulle blåsa storm (knöt den i ett träd när Helga var här) Men nu är den ohjälpligt förlorad,skev o vind,krokig o dan.
Så den får skjuts till återvinningen till våren.:cry:

Hm läste precis det här på en annan sida:
"Valentine's Day (also known as Singles Awareness Day) is sneaking up. If you're one of the many without a significant other on the sugar coma-inducing holiday, have no fear. Even if romance isn't on your to-do list for the 14th, there's plenty of room for bromance instead. These friendships remind us that two guys can have fulfilling, rewarding friendships with one another without all the complicated romantic feelings."

Inte visste jag att alla hjärtans dag också var alla singlars uppmärksamhets dag. :eek:

Och nu vet jag vad det var jag hörde i natt,den stod inte här igår,den såg inte ut så här :mad:
DSCN1294_1.jpg
Inte för att förringa det som hänt dig, men jag tänker mig portalen till en love garden à la @Mia_R så där. Ja, innan stormen tog den förstås.

Om du inte vill köra för fort kan du ju ist varva upp motorn riktigt mkt, lite dragracing körning nästan ;)

Jag gillar att köra fort :D Jag kör dock inte snabbare än tillåtet (eller ok, ca 10km/h över hastighetsbegränsningarna när det är 70-sträckor eller mer... De lägre hastighetsbegränsningarna respekterar jag alltid). På väg till jobbet kör jag en kort bit på motorväg med 80km/h, men mestadels blir det körning i bostadsområden och liknande där det av förklarliga skäl varken går att köra fort eller varva upp motorn lite. Jag kör dessutom automatväxlat, så jag kan inte heller välja att vänta med att växla upp. Ska dock prata med trafikskola på måndag om att ta körkort för manuellt växlad bil.

Jag gillar att köra fort :D Jag kör dock inte snabbare än tillåtet (eller ok, ca 10km/h över hastighetsbegränsningarna när det är 70-sträckor eller mer... De lägre hastighetsbegränsningarna respekterar jag alltid). På väg till jobbet kör jag en kort bit på motorväg med 80km/h, men mestadels blir det körning i bostadsområden och liknande där det av förklarliga skäl varken går att köra fort eller varva upp motorn lite. Jag kör dessutom automatväxlat, så jag kan inte heller välja att vänta med att växla upp. Ska dock prata med trafikskola på måndag om att ta körkort för manuellt växlad bil.

Kom ihåg att bromsa hårt lite nu och då också (inte fisbromsning). De rostar ihop av eco driving.

/hon som vet vad nya bromsskivor kostar runt om :meh:

Är fyra timmar sen till det event jag borde vara på. Har sagt till att jag blir sen och saker är lite uppochner för tillfället. Känner inget jättesug efter att gå alls men borde verkligen.

Kom ihåg att bromsa hårt lite nu och då också (inte fisbromsning). De rostar ihop av eco driving.

/hon som vet vad nya bromsskivor kostar runt om :meh:

Oh yes.. Jag har "fisbromsat" en del senaste tiden eftersom jag i princip alltid har hundarna i bilen, men några gånger när det var galet halt nu i vintras fick jag ställa mig på bromsen för att alls få stopp på den. Kände ABSen jobba på ordentligt då :p Nu byttes bromsarna på bilen strax innan jag köpte den, men nä, jag vill inte tänka på vad de kostar att byta. Får helt enkelt göra så att jag lämnar hundarna hemma ibland och ger mig ut för att "busköra" lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 844
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 361
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 348
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II