Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit sjukskriven en månad och vet inte riktigt vad jag ska göra. Läkaren påpekade att jag måste ut och göra sådant som jag känner att jag orkar med och tycker är roligt.

Jag har inte haft mer en en vecka iväg från jobbet på flera år, så jag känner mig lite... vilsen tror jag.

Handelsbanken har ändrat så man kan bara ta ut pengar på ett kontor nu i min stad och minimum summan är 5000kr. Så om mitt kort skulle försvinna eller nåt sånt och jag bara har 3000kr kvar på kontot så kan jag alltså inte ta ut dessa ens via banken utan får vänta tills nytt kort kommer på posten.

Alltså jag verkligen HATAR sån här jävla "storebror" fasoner :rage: :rage: :rage: :rage:

Åt stekt wienerkorv i tunnbröd med gurksallad, stark senap och rostad lök till kvällsmat. Gott. Dock har jag brutalt ont efter dagens avtrillning :p Får hoppas att det går över till imorgon.

Hmmm, frivilligt ta emot stryk på jobbet, sedan få stryk av dotter (och kalla det träning) och på det "bara råka" trilla av häst så där. Undrar om inte du är en sådanadära SUMOMASKINIST som dom skriver om i vuxen tidningar då och då:o:confused::idea:

Jag tycker synd om mig själv. Så pass att jag grinat tom.
Jag håller på att ta bort lite mediciner iom att jag inte tycker de hjälper. En antidepp jag gått på mot värk är tydligen fruktansvärd att ta bort.
Jag skulle åka och träna idag med hästen och tänkte att jag kan pressa igenom hur jag mår just för att det är en så rolig grej. Började må sämre.. Stallägaren skulle köra oss. Tänkte att bara jag orkar lasta, sätta mig i bilen etc så kan tränaren ta hästen.
Lyckades bada djuret innan jag fick återgå in till kräkhinken och erkänna mig besgrad.

Kan tyckas ingenting. Men för någon som nu länge varit dålig i kroppen blev det droppen.
Jag haaaatar min kropp som alltid ska sabba för mig!
Bläää!

Jag är en ganska glad prick just nu :)

Skatteåterbäringen blev en väldigt trevlig överraskning :D

Och så har jag äntligen fått mitt schema, min fasta rad :bow: Inga fler "räkna timmar" om man ska överleva eller svälta nästkommande månad utan MINA fasta timmar, på ett schema. Så skönt! Känner mig larvigt glad över det efter att ha gått på "timmar" i flera år :D

Fick dessutom påskpresent av chefen, fin choklad och en flaska vin, och så är jag ledig i påsk med så det blir ju lite extra trevligt :laugh:

Vill sätta mig och gråta över att jag inte får till hemgrupperna eller någon delning alls på datorerna.
Har massa bilder på sonen jag vill ha kvar:(

Ni vet jag har tyckt att min dotter har varit lite väl gnällig trots att hon har varit sjuk, men jag tycker att hon borde ha blivit bättre... Igår var hon än sämre och det pep och bubblade när hon andades så idag fick vi komma in på VC... Penicillin och Brickanyl utskrivet i 10 dagar... :o Hoppsan hon var visst så sjuk som hon tyckte... :crazy: Nåja nu borde det väl vända för henne hoppas jag!
Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Jag tycker synd om mig själv. Så pass att jag grinat tom.
Jag håller på att ta bort lite mediciner iom att jag inte tycker de hjälper. En antidepp jag gått på mot värk är tydligen fruktansvärd att ta bort.
Jag skulle åka och träna idag med hästen och tänkte att jag kan pressa igenom hur jag mår just för att det är en så rolig grej. Började må sämre.. Stallägaren skulle köra oss. Tänkte att bara jag orkar lasta, sätta mig i bilen etc så kan tränaren ta hästen.
Lyckades bada djuret innan jag fick återgå in till kräkhinken och erkänna mig besgrad.

Kan tyckas ingenting. Men för någon som nu länge varit dålig i kroppen blev det droppen.
Jag haaaatar min kropp som alltid ska sabba för mig!
Bläää!
Köra en långsammare utsättning? Jag är iofs väldigt känslig för den typen av mediciner men jag behöver köra långsammare både in och ut för att inte må skunk.
Du har mina sympatier. Har också ett måndagsexemplar av kropp, man behöver få bryta ihop och komma igen ibland.

Jag har precis insett att jag har det för bra.
I går vägde jag mig bara för att upptäcka att jag aldrig vägt mer bortsett från när jag var gravid. Nyss skulle jag tanka min egen bil och hade glömt var knappen till tanklocket satt. Totalt blankt....tittade igenom hela instrumentpanelen innan jag såg att knappen satt på dörren :meh:
Min sambo skämmer bort mig. Jag förfaller!! :nailbiting:

Jag har precis insett att jag har det för bra.
I går vägde jag mig bara för att upptäcka att jag aldrig vägt mer bortsett från när jag var gravid. Nyss skulle jag tanka min egen bil och hade glömt var knappen till tanklocket satt. Totalt blankt....tittade igenom hela instrumentpanelen innan jag såg att knappen satt på dörren :meh:
Min sambo skämmer bort mig. Jag förfaller!! :nailbiting:

*stor kram* till alla som behöver det (och hoppas dottern piggnar på sig snabbt @Snurrfian). Du kan ju roa henne med den här bilden:

12783377_1783720738525571_148914862_n.jpg

:D Pangen är ett Sharps svartkrutsgevär, fullt fungerande :up: Dottern skulle helt klart ha roligt här med alla vapen :p

Han hotade först med att ta min tandborste... :cautious:

Har nu jobbat och slitit som en jäkla iller här och tar en välförtjänad rast fram till hemgång kl 18.
Men då var det inte riktigt slut på det roliga för då ska det åkas till återvinningen men knökafullt släp (Bojs extra höga och extra breda=ryms MYCKET) och därpå ytterligare en liten roadtrip för att lasta ombord några enorma tavlor och köra dessa till mina föräldrar. Därpå ska det sista av bråten köras ut till mina volontärobjekt och förhoppningsvis komma till nytta där.

Mvh
Har Inget Privatliv

*stor kram* till alla som behöver det (och hoppas dottern piggnar på sig snabbt @Snurrfian). Du kan ju roa henne med den här bilden:

:D Pangen är ett Sharps svartkrutsgevär, fullt fungerande :up: Dottern skulle helt klart ha roligt här med alla vapen :p

Min lilla baby (då jag gjorde lumpen) som aldrig skulle överlevd om det inte vore för tandborstar och pipränsare ..

Senast ändrad:
Har nu jobbat och slitit som en jäkla iller här och tar en välförtjänad rast fram till hemgång kl 18.
Men då var det inte riktigt slut på det roliga för då ska det åkas till återvinningen men knökafullt släp (Bojs extra höga och extra breda=ryms MYCKET) och därpå ytterligare en liten roadtrip för att lasta ombord några enorma tavlor och köra dessa till mina föräldrar. Därpå ska det sista av bråten köras ut till mina volontärobjekt och förhoppningsvis komma till nytta där.

Mvh
Har Inget Privatliv

Jag utgår ifrån att det blir lite vin till påsk? ;)

Dottern har deklarerat att hon vill åka och shoppa i Umeå för det var den bästa shoppingstad hon visste, som om ser det som ett lagom avstånd att åka på shopping så kan hon nog åka till er också... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
287
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 843
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
69 982
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring