Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter vid datorn och fryser. Gammalt 1800 tals hus i Roslagen. Ute börjar det mörkna och har snöat en hel del idag. Men ändå myyyyysigt. Funderar på att ta en varm dusch.

Gick en promenad med Nikita - katten - hon stod vid köksdörren och jamade envist. Jag klädde på mig skor och strumpor och jacka och halsduk och vantar och mössa. Vi gick ut, hon nosade på lite vissna buskar. Gick upp på farstun på sidan av huset där det var snö. Hon ruskade på varje tass varje gång hon satte ner den på snön :D hoppade raskt ner på marken och sprang runt knuten till köksdörren och skrek att hon ville in. När jag öppnade dörren kutade hon genom köket som hon hade eld i baken. Jag tror vi var ute i en och en halv minut. Det tog mig säkert fyra, fem minuter att klä av och på mig :meh:

Bilade iväg för att köpa kattmat och en rattmuff (min fina rosabandet-rattmuff sen ett par år har gömt sig nånstans :cautious:). Fy satan vad halt. Mina ABS slog till när jag var tvungen att bromsa lite i en nedförsbacke då bilen framför skulle svänga. Och då rullade jag knappt 50. Huvva.
Imorgon ska jag bila 9 mil, hoppas faktiskt de saltat på riksvägen även om det fräter på lacken.

Sov mellan 22.30-08.30 idag, sen iväg till jobbet vid 10 för att få nyckel och äntligen skriva på kontraktet :p Var där i typ två timmar och pratade både praktiska saker och en del skit :p
Hem till mamma en sväng, hämtade sadeln som en ska kolla på imorgon *håll tummarna åt mig att de vill ha den!* och har sen här hemma lagat lite mat, sytt lite tygkassar och ska nu ta och sova några timmar så jag orkar med jobbet inatt.

Sitter och väntar på mormor. De väntade på bagaget för 40 min sen och åker taxi sen. Men det är ju kaos på e4 så vem vet hur lång tid det tar.

Ska släpa mig ut igen och åka (försiktigt!) till stallet för att ta in lite pållar. Om det fortsätter snöa såhär kanske det är dags att dra fram snöslungan för säsongen.

Tog en sväng till Granngården. De har solrosfrön för ett bra kilo pris denna vecka, så långt lagret räcker.
Så jag köpte 2 till farsan. Så nu har han fått sin fars dags present och julklapp redan :sneaky::banana:

Har inhandlat en grovdammsugare idag. Det var 500 kr rabatt på den hos Jula så var ok. Massa munstycken som var praktiska till rengöring av bilen medföljde med.
Har missat att sotaren kommer imorgon. Så mailat om att byta tid men det var för sent egentligen. O_o

Jag har bara en bottenskyla av morgon kaffet kvar och vardar den omt da jag inte behover starta dagen forran jag drukit upp kaffet.:p
Valpis har just for forsta gangen gjort en antydan att saga till nar han behover ga ut.:bump: Det blev nastan en liten skrap pa dorren ... som naturligtvis resulterade i en superglad matte som rusade ivag och oppnade sa han kunde ga ut och gora sina behov omedelbart. (Den lille far an sa lange ga pa tomten, nar han kan saga till blir det alltid promenader som med tjejerna:p)
Det ar riktigt anstrangande att bli sa glad och uppat, och leka sa intensivt nar valpis ar klar, pa morgonen.:cautious:

Har det nu så lyxigt att jag kan välja mellan två lösdriftsplatser till lilla häst. Det känns så himla skönt, att inte känna att jag måste tacka ja till något för att det inte finns några alternativ. Ska bli så spännande att se ställena i verkligheten, för då kommer det nog verkligen kännas att det är på riktigt nu.

Fick ta en av mina matlådor till middag idag, för jag är så slutkörd i huvudet att jag inte ska hantera någon spis. Tänker att jag ändå måste laga nån mat imorgon kväll, så då får det bli en matlåda av det att ta med på onsdag istället. Men första praktikdagen har gått bra i alla fall :)

Hela nacken gör ont! Eller ena muskeln, den på sidan. Den andra har krånglat i en vecka efter ett ordentligt kramp anfall förra Söndagen. Nu började den kännas bättre och blev väl typ bra igår, så då börjar muskeln på andra sidan. Tack :(

I morgon, möte med chefen om fältpersonal. :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 144
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka