Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 686
Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades slumra om ett tag med både katt och labbe intill mig. Nu äter jag frukost medan jag kokar makaroner som ska ner i dagens matlåda.
Ska snart ut på vintriga vägar :nailbiting:.

Kaos på morgonen inget vatten istallet de har frusit -7 imorse !Hästarna gick ut snällt iförsig men min kille svarade inte när jag ringde han mobilen är stendöd ! Körde hem till han (då hade jag pratat med hans chef två gånger)för att väcka han

Dubbfria vinterdäck. Hatkärlek. Alltid kört på det men idag var det inte kul. Slirade bara på stället i VARENDA korsning här i stan. Nej, jag gasade inte på utan tog det vääääldigt lugnt. Var på vippen att parkera bilen just där och då och gå hem igen. Bilen står i mammas namn så det skulle bli hennes bekymmer liksom :angel: Nåväl, fram till sjukhuset kom jag iaf. Hundra svordomar åt bilen senare var jag framme vid sjukhuset iaf.

Tränade innebandy. Kände mig som en jäkla pingpongboll idag p.g.a. tacklingarna. Flög in i väggen minst 4 gånger och ramlade hela två gånger. Det går vilt till.. tur man är vid sjukhuset då va? :cool:
Tänk då på mig som kör gammal 745 med ms däck och ingen vikt i bagaget

Ja verkligen, eller han kanske försöker förtränga alla osnutna ungar som bara ska ha och ha och ha,,,,,, :p

Jag har varit med om att lotsa hem en tomte till tomtemor. Han vinglade in till oss halvsent på julafton efter att ha tomtat hos några i byn (vi hade inga barn i "tomteålder" då). Vi hällde i honom kaffe men det hjälpte in och efter att han somnat mot min ena mosters axel hjälpte två av de närvarande männen upp honom och jag visade var han bodde.

Tomtemor var tämligen obrydd, hon vet hur det fungerar när man tomtar i byn (minst en hutt på varje ställe) :D

Jag har varit med om att lotsa hem en tomte till tomtemor. Han vinglade in till oss halvsent på julafton efter att ha tomtat hos några i byn (vi hade inga barn i "tomteålder" då). Vi hällde i honom kaffe men det hjälpte in och efter att han somnat mot min ena mosters axel hjälpte två av de närvarande männen upp honom och jag visade var han bodde.

Tomtemor var tämligen obrydd, hon vet hur det fungerar när man tomtar i byn (minst en hutt på varje ställe) :D
Bättre en tomte i köket en dag om året än tomtar på loftet resten av året. :laugh:

Jäklar vad det snöat mycket inatt! Jag ska nog ringa ett ställe som kan byta däck och fråga om de mot all förmodan har tid nu på förmiddagen...

Ger mig på att kravla mig ur sängen. Även om jag har Fluffbollen bredvid mig och har sovit dåligt i natt.

Snön fortsätter vräka ner ute :love:
Jag sitter inne i värmen i morgonrock och raggisar och intar kaffe och mörk choklad :d
Tog sovmorgon och har sovit som en stock hela natten. :bow:
Klurar på om jag vågar smsa däckkilllen och fråga hur det går med däcken eller inte. Vill inte uppfattas som tjatig men måste snart ta mig ut från gården och handla och med tanke på all snö vill jag ha vinterdäck på nu.

Senast ändrad:
Nu har jag varit ute o sopat yttertrappan från snö för 2a gången :mad: ,om någon tror att vi fått massor med snö så nej,men jag har nog ett par bokstavskombinationer när det kommer till snö på trappen :o

Jag är likadan! Har sopborsten så att jag kommer åt den inifrån, vill ju inte trampa i snön som ska borstas bort.

Sitter i soffan, kikar på snöfallet och funderar lite lätt på om jag ska bylta på mig och göra nån nytta utomhus eller om jag ska ta mig en kopp te och fixa ute "sen"..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 331
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 708
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 323
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 352
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka