Vi har total snöyra och jag älskar detJag ifrågasätter starkt användandet av den där smileyn i den där meningen![]()
![]()

Ljust, vackert, snöskottning, vilda turer på hästen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har total snöyra och jag älskar detJag ifrågasätter starkt användandet av den där smileyn i den där meningen![]()
![]()
Ska ringa till olika ställen som kan byta däck och se om något av dem har möjlighet att byta under dagen, för i så fall åker jag raka vägen dit.. Som tur är kör jag mest på motorväg och dels saltar de där, dels kör det så mycket bilar att det kanske försvinner en del snö från vägen pga det.. Men jo, jag ska köra väldigt lugnt! Kommer ha landets långsammaste Subaru idagKör försiktigt! Det var halt som fan ute igår kväll så ta tid på dig.
Alla verkstäder kräver inte tidsbokning, som våran tex. De vet när det kommer bli mycket däckbyten och planerar och bemannar därefterDet gör också att jag som kund känner mig trygg i att lämna mina däck på förvaring hos dem eftersom jag inte blir satt i skiten om det hastigt blir dåligt väder, som i år. Skule de gnälla över att alla vill byta däck när de måste pga vädret skulle de inte ha så många kunder.
Ursäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.
Jag har bytt själv i alla år. Det tar max en timme om man är själv. Att lämna in skulle kosta mig mera i både tid och pengar. (Däcken förvaras hemma och ska alltså transporteras till verkstan vilket kostar tid.)
Varför göra något man avskyr när man kan betala för det? Jag betalar för både däckhotell och skifte. Kommer aldrig ha däcken hemma igen.Ursäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.
Jag har bytt själv i alla år. Det tar max en timme om man är själv. Att lämna in skulle kosta mig mera i både tid och pengar. (Däcken förvaras hemma och ska alltså transporteras till verkstan vilket kostar tid.)
Mina däck förvaras på verkstan så jag kommer inte åt dem. Plus att jag avskyr att göra sånt där, betalar hellre någon annan.
Varför göra något man avskyr när man kan betala för det? Jag betalar för både däckhotell och skifte. Kommer aldrig ha däcken hemma igen.
Min mors sambo sa igår att han tycker att det är jättetrist att byta däck, så han betalar hellre någon annan som gör det åt honom under tiden som han sitter bekvämt och dricker varm chokladUrsäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.
Jag hade inte bytt själv ändå. Såpass jobbigt är det enligt mig.För att slippa köra med sommardäck för att man inte får tid på verkstan?
Jag är precis som dig och skulle aldrig drömma om att betala för nåt jag kan göra själv för så gott om pengar har jag inte, jag "kränger" ju däcken själv också, det enda jag lejer för är balansering eftersom jag inte har nån balanseringsmaskin,,,,,,,än.Ursäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.
Ursäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.
Alla verkstäder jobbar inte som ni gör.Vi blir nerringda av dom fasta kunderna jag vet att det är fullt denna veckan[/QUOT]