Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 688
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kör försiktigt! Jag har en snäll vän som kommer och kör mig sen :up:
Här har vi nämligen is under snön på vägarna och mina sommardäck är slitna och ska bytas ut till näst säsong så i detta väder är dom katastrof att försöka köra på :nailbiting:
Vi har ingen is då det bara kommit typ 2-3cm pudersnö men någon har varit o saltat eller något på vägen :banghead: Jag hade fördragit att köra på snön,men men...

Vi har ingen is då det bara kommit typ 2-3cm pudersnö men någon har varit o saltat eller något på vägen :banghead: Jag hade fördragit att köra på snön,men men...
Då är det ju ganska okej. Hade det inte varit för isen så hade jag nog faktiskt vågat köra. Men som det är nu så är det spännande bara att hämta posten eller ta sig över gårdsplanen här :cautious:

Såå, då är även den dragiga balkongdörren på dotterns rum tätad, igensatt och isolerad, samt att alla spår bortstädade, så nu kan jag ju med gott samvete fixa min kopp te och slappa en stund :up:

Sitter och väntar på tåget till Bollnäs. Tyvärr nästan fyra timmar. Uselt väder så jag och katten sitter på en bänk i ankomsthallen och fryser. Har ett missat samtal från HR på AF. De har inte ringt reffar så jag har säkert livit bortsorterad. :( Jaja jag visste att jag inte hade formell kompetens men alltid trist att få nej.

Jag är irriterad.
Jag och kollegan ska jobba med en klass -fått uppdrag av rektorerna då pedagogerna har bett (skrikit) om hjälp. Dock har det varit skitsvårt att få till en tid att sitta ner och verkligen prata om vad det är de vill ha hjälp med. Det "passar" aldrig.... Efter att gång på gång ha försökt boka en tid (och förra veckan som var höstlov skulle pedagogen sätta sig med min kollega men kom aldrig trots att kollegan påminde 2ggr under samma dag) så skickade jag och kollegan ut förslag på tider när vi kan jobba med klassen. Får tillbaka: Ni är välkomna. Vi undrar vad det är ni ska göra dessa tillfällen? Vill inte att de ska missa för mycket.

Jamen hade du pratat med oss hade du ju vetat det!! :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage: Be inte om hjälp då.

Jag är irriterad.
Jag och kollegan ska jobba med en klass -fått uppdrag av rektorerna då pedagogerna har bett (skrikit) om hjälp. Dock har det varit skitsvårt att få till en tid att sitta ner och verkligen prata om vad det är de vill ha hjälp med. Det "passar" aldrig.... Efter att gång på gång ha försökt boka en tid (och förra veckan som var höstlov skulle pedagogen sätta sig med min kollega men kom aldrig trots att kollegan påminde 2ggr under samma dag) så skickade jag och kollegan ut förslag på tider när vi kan jobba med klassen. Får tillbaka: Ni är välkomna. Vi undrar vad det är ni ska göra dessa tillfällen? Vill inte att de ska missa för mycket.

Jamen hade du pratat med oss hade du ju vetat det!! :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage: Be inte om hjälp då.

:rofl: Lite Monty Python-varning där! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 363
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 762
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 326
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 375
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner