What? Varför inte? Hur tror de att något ska fungera då?
Nu pratar de på radio om lastbilar som står stilla fan överallt... Måste inte lastbilar ha vinterdäck eller varför klarar de inte snö?
Jo det är samma regler som för personbilar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
What? Varför inte? Hur tror de att något ska fungera då?
Nu pratar de på radio om lastbilar som står stilla fan överallt... Måste inte lastbilar ha vinterdäck eller varför klarar de inte snö?
Helt galet ju. Gatan som jag bor på har vissa vintrar inte blivit plogad förrän mot slutet av snöperioden, men den är plogad nu, noggrant dessutom! Visst, det är bara möjligt för en bil på vägen istället för två, för det är så enorma snödrivor överallt, men det går att komma fram. Hoppas att det löser sig så att granntanten kan komma ut snart!Straffet för att bo centralt
Vi pulsar och går på små stigar. Lilla granntanten kommer inte ut, hennes rullator är inte terränggående.
Men varför klarar de inte snö då? (Kan ingenting om lastbilar, vet bara att de är läskiga..Jo det är samma regler som för personbilar.
Men varför klarar de inte snö då? (Kan ingenting om lastbilar, vet bara att de är läskiga..)
Stackars tantenHar hon hemtjänst så hon får handlat iaf?
Nix, men vi handlar åt henne när hon vill. Är man 95 är man för pigg för hemtjänst.
Hon är en krutdurk, men har blivit gammal sista året.
Sex veckor. Snart är den första i hamnGillar så klart inte att du känner dig halvklubbad men att du har hamnat på ett bra ställe!
Hur länge skulle du vara där?
Hur lyckades du med det? Jag trodde biljetterna släpptes imorgonAnsvarsfull som jag är så har precis spenderat alla pengar jag hade på fyra biljetter till Robbie Williams i slutet av juli. Ikväll kommer hovis
(Jag frågade henne igår om det är ok att betala imorgon eller på måndag.)
Men jippie eller nått! Vaknar, typ, med ångest klistrar på en mask eftersom det tydligen inte är okej att må skit här och försöker ta tag i det som behöver göras. Hur svårt ska det vara att få till en receptförnyelse?![]()
I give up. Får jag dö nu?
Nä det får du inte .Vem har sagt att det inte är ok att må dåligt !Men jippie eller nått! Vaknar, typ, med ångest klistrar på en mask eftersom det tydligen inte är okej att må skit här och försöker ta tag i det som behöver göras. Hur svårt ska det vara att få till en receptförnyelse?![]()
Men jippie eller nått! Vaknar, typ, med ångest klistrar på en mask eftersom det tydligen inte är okej att må skit här och försöker ta tag i det som behöver göras. Hur svårt ska det vara att få till en receptförnyelse?![]()
Jag är på väg till jobbet, har nog testat de flesta alternativa vägar men nu efter 1 h är jag äntligen snart på plats!
Startade precis datorn. Dags att kolla hur stockholmarna klarar av trafiken idag... Idag måste jag lyckas ta mig till jobbet.
---
Heh. Det första jag hittar, på sveriges radios hemsida:
"Det är fortsatt stora störningar i trafiken på flera platser i Stockholms län. Undvik att ta bilen och välj spårbunden trafik."
Ta inte bilen... Vi ska eventuellt skicka en gubbe på pendeln med ett viktigt paket, annars tar vi typ inga sthlmsbokningar...
@lil-sis - jag trodde lastbilar och bussar var undantagna från vinterhjulsregeln?