Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 696
Status
Stängd för vidare inlägg.
Straffet för att bo centralt:D

Vi pulsar och går på små stigar. Lilla granntanten kommer inte ut, hennes rullator är inte terränggående.
Helt galet ju. Gatan som jag bor på har vissa vintrar inte blivit plogad förrän mot slutet av snöperioden, men den är plogad nu, noggrant dessutom! Visst, det är bara möjligt för en bil på vägen istället för två, för det är så enorma snödrivor överallt, men det går att komma fram. Hoppas att det löser sig så att granntanten kan komma ut snart!

Men varför klarar de inte snö då? (Kan ingenting om lastbilar, vet bara att de är läskiga.. :angel: )

Dels har inte alla bytt, precis som för personbilar. Dels så är tex en långtradare med tom bil och lastat släp känsligt när det blir så mycket snö som det blev igår. Och sen fastnar tunga fordon ibland bakom bilister. Start i motlut i snömodd med 40 ton eller mer är inte en barnlek ens med bra däck.

Men jippie eller nått! Vaknar, typ, med ångest klistrar på en mask eftersom det tydligen inte är okej att må skit här och försöker ta tag i det som behöver göras. Hur svårt ska det vara att få till en receptförnyelse? :banghead: :cry: I give up. Får jag dö nu?

Ansvarsfull som jag är så har precis spenderat alla pengar jag hade på fyra biljetter till Robbie Williams i slutet av juli. Ikväll kommer hovis :o

(Jag frågade henne igår om det är ok att betala imorgon eller på måndag.)
Hur lyckades du med det? Jag trodde biljetterna släpptes imorgon :confused:

Startade precis datorn. Dags att kolla hur stockholmarna klarar av trafiken idag... Idag måste jag lyckas ta mig till jobbet.

---
Heh. Det första jag hittar, på sveriges radios hemsida:
"Det är fortsatt stora störningar i trafiken på flera platser i Stockholms län. Undvik att ta bilen och välj spårbunden trafik."

Ta inte bilen... Vi ska eventuellt skicka en gubbe på pendeln med ett viktigt paket, annars tar vi typ inga sthlmsbokningar... O_o

@lil-sis - jag trodde lastbilar och bussar var undantagna från vinterhjulsregeln?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 442
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 903
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 331
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 414
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka