Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu bara rasar det ner snöflingor i storleken tefat :yuck: ,men jag antar att det blir slask,då det ff är +- 0

Jäkla skit, jag ska göra fläskpannkaka imorrn, får besök, så köpte vad jag trodde 1 kg fläsk. Nu när jag kom hem visade det sig vara bacon.... hoppas det inte ändrar smaken för mycket, annars får jag åka å köpa riktigt fläsk... vad tror ni?
Säger som dom andra, godare med bacon :)

Hästarna ville inte komma in alls idag. Jag fick ge upp och sen fick ägaren ta in dem.

F-n vad det suger.
Min foderhäst var fruktansvärd att fånga i hagen för det mesta. Mer än en gång slutade det med att jag efter 45 minuter var så förbannad att jag grät helt enkelt struntade i att rida :meh: I perioder var det bättre men ibland förbannat jobbigt. Hände att stallägaren helt enkelt tog in dom andra hästarna och lät grinden stå öppen vid intag på kvällen så fick hästskrället ta sig in själv när hon märkte att dom andra var borta :meh:

Jag bestämde mig för att vara vuxen och klok och stanna hemma idag. Det varnas för besvärligt väglag och halka och vi har extremt lugnt på jobbet eftersom det fortfarande är jullov. Hade tänkt ta ledigt imorgon när vi jobbar halvdag, men är hemma idag istället och jobbar imorgon.

Har lyckats ta mig till Stockholm och är på Centralstation och väntar på nästa tåg :up:

Inte helt givet! Ena däcket gick sönder en timma in i den fyra timmar långa resan till Umeå. Så där var vi fast i världsmetropolen Åsele. Tur man var i Norrland så den lokala däckfirman hade alla däck known to man i lager :cool:

Har värsta planen idag! Ta mig hem! Hoppas på att the mothership inte är för sur när hon hämtar mig, hem och duscha, sen Skype möte med min masters elev som behöver lämna in i slutet av månaden så det är bäst vi får på ett kål med henne :D Efter det blir det körning i det underbara vädret för att hämta vän från flygplats, på vägen dit ska jag starta värmen i stugan och ikväll ska vi leka produktionsband och göra klart en massa delar jag behöver :)

Förresten, ex maken är lika organiserad som vanligt. Så trots inblandning av advokat. För att skriva på en bodelning som ser precis likadan ut som den vi skrev på för flera månader sedan :cautious: Så har han trots förvarning och en hel månad på sig inte lyckats sortera ut att få huslånen överskrivna, så nu måste jag få en fullmakt skriven till pappa :banghead: och han dillar om att skriva över huset också men det trodde jag att jag gjorde för flera månader sedan :confused: Vet inte riktigt hur jag fixar fullmakt för båda dessa grejer men det är nog bäst, men min bank person är på semester tills i morgon så lite mer förvarning från han hade ju varit bra (jag åker på Söndag så allt måste vara klart då för det kan ta något eller några år tills jag kan komma till Sverige igen).

Jag tror att han behöver huset värderat för det nya lånet men det kunde han ju ha ordnat för länge sedan?

Vaken. Har ätit, rastat hund och utfodrat hund och katter. Måste masa mig till stallet strax. Hade hellre legat kvar på soffan.

@Inglorion: Stön med extra ö:n :meh: Så vansinnigt tröttsamt att han inte fått fart på det hela :mad:

Jag är super förvånad :meh:

Jag totalvägrade ju värdering innan bodelning om inte alla rum jag hjälpt till att köpa material till var klara (det finns liksom grejer för att göra klart badrum, kök och extra rummet (det sista hade ett starkt sluttande golv och de två föregående var sjukt sunkiga så hög värdehöjning). Nu har han istället för att göra klart dem börjat på matsalen också och dillade sist om att riva alla väggar nedtill trots att han inte kan något om bärande väggar osv. Fast tydligen var det inte lika äckligt inne som vanligt sa pappa när de var över sist så en fastighetsmäklare behöver iaf inte vada genom skräp för värdering vilket var min farhåga - ny flickvän tror jag är anledningen till denna förvandling. Alltså, denne har nog städat tvivlar på exet :rofl:)

Som jag misstänkte är det inte plogat än. Gatan mamma bor på verkar ligga längst ner på kommunens ploga-lista. Och då bor hon inte på landet.... Det är samma sak varje år.

Äter frukost, sen ska jag skotta fram bilen och försiktigt rulla till jobbet. Hoppas övriga bilförare också kommer anpassa sig efter väglaget.

Vänta, hör en plogbil. Halleluja! :D

Just nu läste jag på fejjan där de varnade för glas halt på vägarna... vet inte varför jag funderade på om det var glas på vägarna, givetvis förstår jag vad de är ute efter egentligen men lät så kul. Särskrivningar gör så att ord får ny innebörd. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 264
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 502
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka