Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen frost på den träpanelklädda timmerstommen men däremot upptäckte jag att temperaturgivaren hängde för långt ner, d.v.s. i snön. Så nu visar termometern -15.2. Det är på norrsidan av huset.

Aha då hade ni rätt kallt ändå. Skönt dock att ha rätt temperatur utomhus med tanke på att man då kan förbereda sig bättre med ved och eldning.

Läcker huset värme syns det allt som oftast på fasaden. Är den frostfri? Fläckig?
Ska fasaden vara frostfri eller frosttäckt när det är riktigt kallt? Shettisen blir ju frosttäckt just därför att hon ÄR så isolerad..... Den andra, som inte alls har samma päls, smälter frost och is på.

Jag blir vansinnig. Det är så jäkla varmt i min lägenhet att jag måste öppna balkongdörren i sovrummet och ett av fönsterna i vardagsrummet. Jag har försökt skruva ner elementen men gör uppenbarligen något fel eller så är de sönder för de är stekheta. Till och med katten tycker det är för varmt precis bredvid och det här är en tunnhårig burma som tyckte att ligga på yllekläder i en svart sopsäck i gasande sol i somras var skönt.
Du får skruva isär det. Troligen har termostaten fastnat

Du får skruva isär det. Troligen har termostaten fastnat

Ja men hur? Rören till elementen är lika kokheta. Bara för att visa hur varmt det är, enligt termometern är det ca -20C och jag sitter med öppen balkongdörr för att lufta så det inte blir för varmt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 246
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 447
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka