Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaddå, vilken mejladress? Skulle jag skapat en ny mejladress istället för att ange en av dem som jag använder?

Jag vet inte om den kom med på någon adresslista :o Jag försökte stänga av allt som gick att stänga av, men jag vet ju inte om jag gjorde rätt.

:turd:-facebook! Jag vill inte ha den! Ställer bara till problem :mad:

Det du fick upp när du gick in på förfrågningar är vänförslag. Socialt nätverk, den föreslår kontakter. Vill du inte ha vänner så skiter du i det, du måste ingenting. Använd det som du vill.

Oj hoppsan det var en väldigt lång harang om din sjukskrivning och arbetslöshet. Vad har det med saken att göra?

Nej det är inte så att man förtjänar förmåner genom att utstå elände. Jag har inga åsikter alls om hur du haft det de senaste åren. Det har inte med saken att göra alls
Du verkar mena att det du varit med om och hur besvärligt du haft det gör någon sorts poängberäkning för att få bestämma sin semester själv. Det funkar inte så.
Inte för någon.

det må vara så att du tror att den som jobbar har möjlighet att vara ledig när man önskar. Jag hävdar motsatsen.

Vad är det för rättvisa du vill ha? den tråkiga sanningen är att det aldrig någonsin blir rättvist. Inte för någon.

Jag har levt på ingenting. jag har gått i flera år och köpt torra kikärter för att kunna få i mig någon form av protein. Jaghar vänt på varenda krona. Men jag har haft tak över huvudet och den mesta tiden både kläder på kroppen och mat på bordet. Jag vet hur et är. Hur mycket man klagar bestämmer man själv.
Men att kräva rättigheter är fortfarande magstark i mina ögon.
Men jösses! Att någon vill åka och hälsa på familjen och planerwt det utifrån de förutsättningar som var är ingen lyx eller gnäll.
Är det "den som inte arbetar är inte ens värd att få dricka" som spökar?

Frågade om en sak på jobbet, då jag var nyfiken. Fick ett kort svar tillbaka att det ville personen inte ta med mig. Frågade då som i en liten aha-ton "jaha är det så komplicerat?", jag hade inte väntat mig att det skulle vara jobbigt att svara, fick något som lät surt/irriterat tillbaka att ja det var det.
Då personen verkade sur/irriterad sa jag att vi kunde höras imorgon istället, men då verkade den tro att jag sa så för att den inte hade svarat på min första fråga, svarade nej att så var det inte. Det sista jag hörde var att personen inte orkade med mina kommentarer. Då sa jag "nähäpp, då får vi höras imorrn, hej då" sen la ja på. Jag orkade själv inte med att tjafsa, kände att samtalet hade tagit en otrevlig vändning, vilket jag inte ville vara med på. Då bättre att avsluta.

Beror ju ändå på vad själva frågan berörde.

Det du fick upp när du gick in på förfrågningar är vänförslag. Socialt nätverk, den föreslår kontakter. Vill du inte ha vänner så skiter du i det, du måste ingenting. Använd det som du vill.
Men går det att se om det är någon som skickat vänförfrågan eller om det är jävla facebook som försöker koppla ihop mig med folk?

Men går det att se om det är någon som skickat vänförfrågan eller om det är jävla facebook som försöker koppla ihop mig med folk?
Om någon gör en förfrågan kommer det upp en notifiering om det. Vill du inte lägga till vänner skiter du bara i det. Easy peasy :)

Lossningstider, då jag själv ville veta ifall jag själv får den körningen någon gång, därav varför jag var nyfiken när jag frågade.
Det kan ju ha varit så att personen hade något helt annat som hen gick och funderade på som kanske var jobbigt och tungt och då blev din fråga rätt oväsentlig och därmed irriterande. Ta inte allt alla gör eller säger så personligt, folk kan ha en dålig dag utan att det är riktat mot dig.

Lossningstider, då jag själv ville veta ifall jag själv får den körningen någon gång, därav varför jag var nyfiken när jag frågade.
Fast å andra sidan, får du den körningen lär du få veta tiderna då, eller hur? Jag börjar ju få en ganska bra inblick i transportledarens uppgifter och de har tusen järn i elden på en gång. Ta inte åt dig, de ger dig den info du behöver. Saker som är irrelevant för dem struntar de i, och din fråga var antagligen en sån sak.

Det kan ju ha varit så att personen hade något helt annat som hen gick och funderade på som kanske var jobbigt och tungt och då blev din fråga rätt oväsentlig och därmed irriterande. Ta inte allt alla gör eller säger så personligt, folk kan ha en dålig dag utan att det är riktat mot dig.
Jag har inte tagit det personligt? Om jag hade gjort det hade jag störtlipat just nu och det gör jag inte.

Ang sjukskrivna rätt till ledigt så förstår jag principen som @tanten pch @Lovisaleonora pekar på, samtidigt så känns det kanske som om det är lite fel att ge sig på @ainasoja som jag vet verkligen vill göra rätt för sig. Reglerna runt sjukskrivningar är knepiga och det slår många gånger på den som ligger. Man har inte valt att bli sjukskriven, däremot har man valt att byta jobb/acceptera ett jobb på de premisserna med semester.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 333
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 948
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka