Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast å andra sidan, får du den körningen lär du få veta tiderna då, eller hur? Jag börjar ju få en ganska bra inblick i transportledarens uppgifter och de har tusen järn i elden på en gång. Ta inte åt dig, de ger dig den info du behöver. Saker som är irrelevant för dem struntar de i, och din fråga var antagligen en sån sak.
Nej, jag tar inte åt mig. Ville ändå inte tjafsa med personen så bättre att avsluta samtalet lite snyggt istället och forsätta imorgon, speciellt om personen verkar sur/irriterad och kanske är på bättre humör imorrn istället.

Att du öht tar upp saken här tyder på att du tar åt dig och ältar händelsen...
Nope, man kan ta upp saker utan att för den delen ha tagit åt sig, förresten ältar jag inget, det är första gången jag skriver något om det. Hade jag dock skrivit flera gånger innan om samma sak, ja då kan jag köpa att jag ältat, men inte nu. :)

Men du tar ju upp saken på ett forum och undrar varför det blev så, prova att bara skaka av dig saker istället för att älta dem.
Så man får inte fråga även om man inte tagit åt sig?
Hade jag tagit åt mig på riktigt hade jag inte suttit här nu, det kan jag lova. Då hade jag legat i sängen och storlipat, men det gör jag inte. Jag ställer mest frågot för att jag är nyfiken, inte för att jag för den sakens skull tagit åt mig.

"vad har det med saken att göra?" :banghead: ÄRLIGT?? Bortskämd?? Jösses.
Det är väl rätt mycket som inte har med något speciellt att göra här i tråden, så varför skulle inte @ainasoja få förklara sin situation och uttrycka behovet av att faktiskt kunna få komma iväg lite?
Som sjukskriven, eller i den situation som hon är så är man fullständigt jävla maktlös. Man har inte ett skit att säga till om, och det tär så fruktansvärt på en!
Speciellt då om man har svår värk eller annan svår problematik.
Man behöver något att se fram emot, sen när man väl hittat något och systemet sätter käppar i hjulet för en så är det väl inte ett dugg konstigt att man blir ledsen och uppgiven?

Är det för mycket begärt att vilja ha någon form av livskvalité utan att det blir en massa tjafs? Att få möjlighet att träffa sina nära och kära utan att systemet slår tillbaka med näbbar och klor för att man ska veta sin plats, och sina ungefär icke existerande rättigheter? (missar man dem från myndigheterna är det ju tur att buke kan upplysa en om vad som anses lämpligt!)

(Ps. @ainasoja - jag hoppas jag inte lade ord "i munnen" på dig eller tillskrev dig problem du kanske inte har. Eller att du tog illa upp, för det var verkligen inte min mening, tvärt om! Men det här är ju ett känsligt ämne även för mig, och det gör så fruktansvärt ont att få höra att man är bortskämd/inte har några rättigheter bla bla bla. Jag hoppas du kommer iväg trots allt :heart)

Så här ser jag på det, som själv är sjukskriven och det enda jag haft med AF att göra under 10 år var förra sommaren när jag blev utförsäkrad p.g.a ålder, sen kom de på att de inte ville ha mig så när de tre månaderna hade gått (det var den sommarn det, 7000:-/månad) och kan inte ens försöka jämföra mina problem här.

...jag är förberedd på mothugg, så ni vet...men samtidigt har även jag rätt att uttrycka mina åsikter, tankar och känslor :)
Det enda jag i så fall ber om ursäkt för (igen) är ifall Ainasoja tagit illa upp...

Står det Förfrågningar eller "personer du kanske känner?"
Det står "personer du kanske känner". Puh! Eller?

Det är dock ett, bara ett, namn som sticker ut, ett som inte är med i den där slutna gruppen. Hur har det namnet hittat dit? Är det alltså :turd:-facebook som styr och ställer och har sig?

Så man får inte fråga även om man inte tagit åt sig?
Hade jag tagit åt mig på riktigt hade jag inte suttit här nu, det kan jag lova. Då hade jag legat i sängen och storlipat, men det gör jag inte. Jag ställer mest frågot för att jag är nyfiken, inte för att jag för den sakens skull tagit åt mig.

Det jag tror att jag, och andra med mig, reagerar på är att den här typen av frågor kommer från dig. Gång på gång på gång. Det tyder, om inte annat, på ett mönster hos dig.

Det står "personer du kanske känner". Puh! Eller?

Det är dock ett, bara ett, namn som sticker ut, ett som inte är med i den där slutna gruppen. Hur har det namnet hittat dit? Är det alltså :turd:-facebook som styr och ställer och har sig?
Japp, ibland tycker FB att du behöver utöka din vänkrets! :up: Så då föreslår den lite folk som den tycker att du borde passa ihop med! Snällt va? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna