Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det roligaste var att jag inte krävde nån lång tid utan bara tills vi fick till ett möta med fk.
Men Nope
Skriva ut en jävla massa smärtstillande för höften däremot det var inga problem.
Alvedon 665mg ska man ens ta två av dem? Ihop med orudis 200mg

Bara för att jag flyttat och bytt vc...
Jag som får stressångest av målarböcker för vuxna ... Tänkbart planera lektioner för 30 ungar så de lär sig nåt med

Ungar "kan" eventuellt synas men inte höras.

Mvh Gubben som var i för skole ålder på 60 talet foräldrar födda 37 och 42 och morfäräldrar födda på 20 talet (farföräldrarna höll sig bara i livet tills jag var född (förstafödda)) ...

Senast ändrad:
Det roligaste var att jag inte krävde nån lång tid utan bara tills vi fick till ett möta med fk.
Men Nope
Skriva ut en jävla massa smärtstillande för höften däremot det var inga problem.
Jäkla tur jag är för glömsk för att äta smärtstillande.
Eftersom jag aldrig kommer ihåg när jag tog dem så låter jag bli så det inte blir galet

Men Nope
Ja, du ska ta två sv dem, de är långtidsverkande.

Har du pratat med din handläggare på FK? De brukar vilja att man arbetstränar efter en längre sjukskrivning för meningen är ju att man ska funka och inte krascha direkt igen..

@Sonic76 - du kan ta 2 x 665. Inte överskrida maxdos bara.
Jag tar 2x665+ Naproxen som magen tydligen inte är överglad åt. Den tyckte tydligen bättre om både Oxynorm och Oxycontin.
Men axeln är gladare, så det är ju bra.

Hur de kan kasta in dig på 100% till det där förstår jag bara inte, det är fanimej inte mänskligt. Måste väl gå att överklaga på något sätt?

Jag tar 2x665+ Naproxen som magen tydligen inte är överglad åt. Den tyckte tydligen bättre om både Oxynorm och Oxycontin.

Hur de kan kasta in dig på 100% till det där förstår jag bara inte, det är fanimej inte mänskligt. Måste väl gå att överklaga på något sätt?
Till läkaren i så fall.
Bad om second opinion fick tid den 25 men sjukskrivningen har gått ut och de lär ju inte börja om då.

Får ta alvedonen 2*3 men kommer nog bara ha dem vid behov om magen pallar
Läkaren ringde upp om blodprover som tydligen inte var bra men spela roll det liksom
Måste ju ha en inkomst och har inga stämpeldagar kvar sen innan sjukskrivningen
Tur nog skriker skolorna efter folk så

Orättvist att ni får använda acetylsalecylsyra baserade smärtstillande, jag är hänvisad till jävla Alvedonen, och liknande, (som inte gör en skit för mig) pga Trombylen jag tar varje dag som blodförtunnande ...

Jäkla skillnad på ett NSAID preparat och opiater.

Magen brukar bråka på naproxen.

Men Nope

Alvedon 665*2 ger rätt bra smärtlindring.

Är dock osäker på kombinationen så den är jag tyst om.

Orättvist att ni får använda acetylsalecylsyra baserade smärtstillande, jag är hänvisad till jävla Alvedonen, och liknande,(som inte gör en skit för mig) pga Trombylen jag tar varje dag som blodförtunnande ...
Men det måste väl finnas fler alternativ? Eller? (eller vad är "liknande"?)
Jag vill helst inte ta naproxen känner jag eftersom magen redan reagerar, började igår, men jag måste bli av med inflammationen i axlen.

@ainasoja skönt att du är hemma men åk baske in om det behövs igen, lova! *spänner ögonen i*
@EmmaW Usch så vidrigt med vägglöss, hoppas du får bort dem och att det ordnar sig foooort. :yuck:
@Sonic76 Men himmel 100% är ju helt galet är ju bara att skapa nya problem :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 478
· Visningar
53 381
Senast: Liten
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 517
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
785
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 326
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka