Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
*pepp* Vi låter inte dina tankar dra iväg åt fel håll. Du har varit till helvetet och tillbaka, med betoning på TILLBAKA! Skickar all styrka jag har till dig idag :up:

Dagens soundtrack:
Tack som *piiiiip* jag behövde den låten just nu. Trots att jag inte visste om det...

Ja, jag är tillbaks från helvetet. Han har sitt framför sig. Men han invaderar mina tankar ibland. Gillar inte riktigt det. Vet ju att han hade fel egentligen

Att gå och lägga sig mitt i natten hjälper tydligen mot att behöva gå på toa tre gånger på en natt :cool: men den inbyggda klockan verkar vara inställd på samma tid ändå, strax före kl 9 vaknade jag :rofl: precis samma tid som jag brukar vakna på lediga dagar (att vakna halv fyra och kl 7 för att gå på toa gills inte:meh:)

Vad är det som händer på IKEA? Jag känner mig lite exkluderad här, så nu tycker jag att ni berättar! Pronto, genast, direkt på momangen!
Behöver jag också åka till IKEA? Vilket IKEA som helst?

Kan man bo på IKEA tro? :angel:

Jag har haft på känn ett tag att det är oro i släkten.konstiga samtal från dolda nummer, jag har ovetande blivit medlem i olika saker på nätet. I dag fick jag det bekräftat av en kusin som jag inte pratat med på säkert 25 år som ringde upp och förklarade hur "skåpet ska stå". Hur jag ska göra, vad jag ska göra, vad som förväntas av mig och krävs och hur jag ska bete mig.
Hur svårt ska det vara att bli av med den jävla släkten egentligen? Jag vill inte ha deras dramatik, bråk, orimliga krav och trakasserier. Jag vill inte ha dom i mitt liv! Kan dom inte bara glömma bort att jag ens existerar!? :(

Jag har haft på känn ett tag att det är oro i släkten.konstiga samtal från dolda nummer, jag har ovetande blivit medlem i olika saker på nätet. I dag fick jag det bekräftat av en kusin som jag inte pratat med på säkert 25 år som ringde upp och förklarade hur "skåpet ska stå". Hur jag ska göra, vad jag ska göra, vad som förväntas av mig och krävs och hur jag ska bete mig.
Hur svårt ska det vara att bli av med den jävla släkten egentligen? Jag vill inte ha deras dramatik, bråk, orimliga krav och trakasserier. Jag vill inte ha dom i mitt liv! Kan dom inte bara glömma bort att jag ens existerar!? :(
Har nog inga bra tips att komma med, mer än att jag hoppas du slipper dem. Hoppas du la på luren i örat på idioten. Det kanske är det effektivaste? Men jag förstår hur frustrerande det måste vara för dig att bli jagad på det sättet. Hur svårt kan de vara att lämna någon ifred..

Måste ni diskutera ett av mina favoritämnen (teckenspråk :love: ) när jag ligger och sover? :p:D

Jag är hörande och började för drygt 6 år sedan jobba tillsammans med döva och hörselskadade på en av de skolor som finns i Sverige för döva/hörselskadade barn och ungdomar. Då kunde jag nästan bokstavera mig igenom alfabetet, nu "talar" jag nästan flytande teckenspråk. Så pass flytande att jag mer än en gång överraskat praktikanter vi haft när jag talat om att jag är hörande.

Jag är själv lite förvånad över hur lätt jag tagit åt mig teckenspråket eftersom jag kämpade i fem år med att försöka lära mig franska och misslyckades kapitalt. Men jag antar att det handlar om att jag aldrig varit riktigt tvungen. Hade jag bosatt mig i Frankrike kanske jag hade lyckats med det också.

Fem grader, rejäl blåst och regnet vräker ner. Har ingen direkt lust att gå ut och plocka ner hage kan jag ju säga. Tror jag sätter mig i soffan en liten stund till innan jag tvingar mig ut.

Funderar på om jag ska göra dagens två borden nu på en gång så att de är gjorda och jag med gott samvete kan ta det lugnt sedan.

Men fy! Det där lät verkligen inte roligt:(
Har du någon del av släkten som är vettig som du kan få stöd av?

men det brittiska är helt koko.
I det svenska och amerikanska kan man bokstavera sitt namn med en hand, men i det brittiska så måste man (oftast) ha båda händerna - högst opraktiskt om man håller i något :banghead:
men å andra sidan så är det brittiska alfabetet lite lättare att klura ut, vokalerna (aeiou) är fingertopparna som man vidrör med andra handens pekfinger. De kan jag ... och M och N. De andra är jag mera osäker på :cautious:
Kl 13 idag kan du se glimtar av amerikanskt teckenspråk på tv3! En av de manliga deltagarna i Top Model är döv. (Och så snygg att man dånar ...)

Nya Mimikry-skivan släpptes på Spotify igår :love:
Vissa låtar hade jag nog inte fastnat för om jag inte hört dem live ( :love:) innan, någon text är för stark för att jag ska klara av att lyssna på den, men i övrigt en grym skiva! :bump::banana::bow::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 60 61 62
Svar
1 229
· Visningar
45 079
Senast: Mia_R
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 423
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 318
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka