Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ainasoja: På akuten ska man inte vara snäll, snarare egoistisk :cautious::wtf:

@Asko: Min hand la av, så jag tänker att jag svarar lite senare idag :angel:
Men det är verkligen intressant. Jag blir så medveten om hur begränsad min världssyn är :o

PS, jag hade faktiskt under en resa till Tallinn med kyrkan han som tolkade melodifestivalen så asbra förra året (även om de andra var bra också) :D:D åt middag sista kvällen vid tolkarnas bord och hade såå roligt, han är minst lika rolig irl! ;)

Alltså, vill man ha roligt så ska man umgås med tolkarna är en allmän kunskap i dövvärlden :D;):love:

@ainasoja självklart får man det! Njut av utsikten så länge som möjligt!

Blev inte mycket sömn i natt heller.. Vaknade flera gånger och nu kan jag lika gärna vara vaken. Fått Lergigan av läkaren, men vågar inte ta det. Tog en i förrgår, fick värsta snefyllan (kunde inte gå rakt, skakig, snurrig, kall..) och kräktes flera gånger. Ingen kul känsla! Och sova kunde jag ändå inte.. Inga problem att somna, bara att sova..

Ska på bio med en kompis ikväll, Djungelboken. Ska bli kul! Skönt att komma ut lite och tänka på annat.

Fortfarande vaken och har ont. Fått morfin tre ggr och det hjälper knappt.

Men jag är lullig iallafall :p

Fast det tror jag är en kombination av trötthet, smärtpåverkan och morfin.

@ainasoja hoppas det släpper för dig! Hu!

@Asko jätteintressnt om teckenspråk :) Önskar jag kunde, men det är väl inte för sent att lära sig antar jag. Vet du om det finns någon bra sida/sidor på nätet med grunder?
Språk är alltid kul att kunna lite :)

Jag behöver lite pepp... tankarna är på väg åt fel håll. Och jag tänker inte låta Kukaset förstöra idag som faktiskt har en enorm symbolisk betydelse.

@Asko: När jag pluggade kemi i Uppsala hade vi två döva killar med oss så varje föreläsning teckentolkades (två tolkar som turades om). De var specialutbildade tolkar för naturvetenskap och vi var väldigt imponerade av hur snabba de var. Det krångliga var när vi hade en engelsktalande gästföreläsare, då fick de ta in en specialtolk för både engelska och naturvetenskap! :D

Tyvärr har jag glömt det lilla teckenspråk jag en gång lärde mig. Fd grannen hade en döv dotter som hade två barn i ungefär min ålder (båda hörande men pappan var också döv) så när jag lekte med dem snappade jag upp lite. Deras mamma har en hörselrest kvar och är suverän på att läsa på läpparna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 61 62 63
Svar
1 249
· Visningar
45 741
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 424
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 318
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka