Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej ingen. Min släkt är väldigt speciell. Jag har plockat bort i princip alla. Jag har alltid varit det svarta fåret enligt dom eftersom jag inte är som dom. Jag är så glad för det! Men det är jobbigt när jag inte blir lämnad ifred. Min bror som jag inte pratat med förutom en gång på 10 år kollar årligen upp min ekonomi. Han hotar och har försökt sätta dit mig hos KF när jag var skuldsatt ( det gick ju inte så klart. Jag var ärlig mot dom och han ljög ) flertalet gånger. Han är också den som anmäler mig till olika saker på nätet.
Jag kommer klippa banden med alla utom en nu. Den måste jag ha viss kontakt med en tid till innan jag kan klippa även där.
Jag är så tacksam för buke. Allt stöd jag fått här genom åren är oslagbart.
Jösses!
Jag slås av hur otroligt stark du är som ändå ror runt allt och dessutom har kapacitet att hjälpa andra som du gjorde med "min" misshandlade kvinna. :bow:

Nu har jag gått igenom och skickat in alla papper ifb med mitt sjukhusuppehåll i Brasilien till försäkringsbolaget. Jag är superimponerad över deras professionalitet, har verkligen blivit väl behandlad.:)

Samtidigt tar jag tillfället att påminna ALLA om att inte resa en meter utan försäkring. Jag har många gånger funderat över om det är värt pengarna när jag andå aldrig blivit sjuk eller skadad. Men nu när det hände så tackar jag min lyckliga stjärna att jag aldrig rest utan försäkring.

Sitter och myser med min minste son. Han vill som vanligt inte ligga själv, så min helg har bestått av att såga ner cypress, pluggat sammanlagt 1 timme på hela helgen skruvat ihop en halv sandlåda och planterat två hallonbuskar. Effektiv är inte riktigt rätt ord när man ska underhålla två småbarn samtidigt :cautious:

Äter smågodis med loka crush. Så trevlig stillsam söndagseftermiddag. Hundtant har härjat runt i stallet hela förmiddagen, blivit duschad och ligger nu avtuppad och snarkande i soffan. Katterna var med och stirrade på den duschande hunden, har nu kurrat ihop sig tillsammans och blinkar lite slött när jag tittar på dem. Funderar på att äta upp den sista biten sockerkaka från frysen. Nu när jag ändå är igång med sockerchocken.

Vad är det som händer på IKEA? Jag känner mig lite exkluderad här, så nu tycker jag att ni berättar! Pronto, genast, direkt på momangen!
Behöver jag också åka till IKEA? Vilket IKEA som helst?

Kan man bo på IKEA tro? :angel:
Nyhetssläpp som man föranmäler sig till och man får en goodiebag :up: :D

Innehållet i goodiebagen från IKEA:
12328003_1000598889987754_984356386_n.jpg

Riktigt fin ihopsatt (och gedigen) plus att retrostilen passar in här hemma :up: :)

Haft en lite spännande dag. Ok, vaknade vid 11.30 så det var inte så spännande. Och inte heller hundturen var så spännande (men jag är glad att jag faktiskt orkade gå promenad idag, om än inte så lång) och sen satte jag lite nya frön.
Sen märkte jag att lagotton var väldigt intresserad av att nosa under ena boden. Jag gick dit (för hon ville absolut inte gå därifrån) och kände hur det luktade illa. Hämtade ficklampa, helt säker på att katten lagt en av sina råttor där. Ser ett öga som blänker och tänker "där är råttan". Sen ser jag det strimmiga huvudet och inser att det är en grävling (och lagotton hade varit halvvägs in under precis innan :nailbiting:).

Som tur är har vi en jägare i byn, så han kom över och kunde på spåren in under boden konstatera att den där grävlingen hade gått där fler gånger. Vi beslutade oss för att han skulle skjuta den. Jag tog en liten svängom med hundarna i bilen under tiden, då ena hunden är så otroligt skotträdd och när jag kom tillbaka hjälpte han mig att lyfta på golvet i boden så vi kunde få fram grävlingen och även kolla så den inte hade några ungar. Det var en hane och inga ungar fanns under, så nu lägger sig lugnet igen :) Fast doften sitter kvar lite i näsan :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 59 60 61
Svar
1 202
· Visningar
44 153
Senast: Liten
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 395
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 318
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka