Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 740
Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten fördel iallafall - jag kunde följa med till kalaset till äran av min brorsdotter som fyllde 13 år idag (eller snarare igår då) :up: hade jag inte kunnat om jag fortfarande hade haft praktiken.
Jösses vad fort tiden går ibland..! :heart

Funderar stilla på varför jag har tittat på de första avsnitten av nya animen "Koutetsujou no Kabaneri" som är fylld med typ zombier egentligen och dessutom gillat det - jag som egentligen inte gillar zombiefilmer! :cautious: Bra musik dock :up: Men blodigt och brutalt :angel: (ja detta är typ barn/tonårs serier! :cautious:)
Här, ha en amv (anime music video) :p (varning, kanske lite avslöjande i slutet)

Det är så många nya animes som börjar i år och det bådar dessutom gott! :love: Har redan börjat följa tre-fyra nya, och jag brukar vara petig :p har för mig att det är några här som också brukar titta på animes :angel:

Kom på ett par grejer till:
1) Vi behöver en buke-app, jag vill få meddelanden i mobilen om notiser här - jag ignorerar totalt att vi skulle då verkligen sitta på buke hur länge som helst :angel::p
2) Jag har märkt att jag har fått en fördom om bukefolk, så fort jag ser någon cool typ med ett djur så undrar jag om hen inte är medlem på buke :o:cautious:
3) ... ööh, har jag redan glömt :banghead: men de andra var nog de viktigaste :D

Men åååh! Idag ser jag att det är pay&ride i distans. Idag. Ritten är perfekt längd för båda mina hästar, och för mig just nu, och jag har missat det. Dags att börja planera sitt liv bättre!
Fast å andra sidan hade jag väl tänkt åka till Axvall och kolla på reining. Eller stanna hemma och sy, beroende på hur jag mår. Just nu vill jag bara sova mer än fyra timmar per natt.. Men kan inte somna om så är väl lika bra att gå upp och sätta igång!

@Sonic76 och @hemlig visst är det svårt med gamla hundar och när det får vara nog. Min gamle hund, schäfer med E höfter, fick jag fundera många gånger. Hade som väl var en bra veterinär som jag kunde ventilera lite med. Hennes grundinställning var att så länge hunden vill och kan göra saker den gillar (i vårt fall bada, simma, spåra, promenader etc) så brukar det inte vara något problem för dem att leva vidare. Men visst känns det hemskt att behöva stå och titta öve sin egen axel och kolla. Även om man gör det för deras skull.
Gammelhunden blev 12 och drog söndr en kindtand när han var ute och hade dragkamp med vår yngre hund. Det blev snabbt infekterat och han blev dålig, då var det dags. Vi hade bestämt innan att inget större skulle göras med honom.
Ni har ju koll och har tagit beslutet när det får vara nog, det är otroligt skönt trots allt att ha det beslutet att luta sig emot när den dagen kommer. Det och en veterinärs sakkunnande.

Stort GNÄLL!
Ligger i soffan och tycker synd om mig själv, blev dålig igen i torsdags kväll och det vill inte ge sig. Har varit förkyld(?) i ca 5v, med ett par ok dagar inemellan -det har startat om 3ggr.
Och jag vill inte behöva sjukanmäla mig imorgon igen, det börjar kännas löjligt nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
259
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 80 81 82
Svar
1 624
· Visningar
57 744
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 687