Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där då, då var distriktsveterinären på väg ut igen då. På en jävla söndag. Ögonskadan går åt helt fel håll:arghh:
Skickade en bild på en nu helt grå hornhinna och de ville absolut komma och titta lite.
Jahopp, jag hade ju inga bekymmer innan så varför inte liksom...

Här är det sol men blåser svinkallt fick lov att stänga jackan när jag var ute med hundarna.
Så träffade vi på granntanten som sa att hon skulle ladda för hockeyn så då vet jag att jag inte behöver vara rädd att hon ska fundera på om jag blir misshandlad om jag skriker till, tror jag kommer skrika å svära många gånger idag :cry:

Så där då, då var distriktsveterinären på väg ut igen då. På en jävla söndag. Ögonskadan går åt helt fel håll:arghh:
Skickade en bild på en nu helt grå hornhinna och de ville absolut komma och titta lite.
Vilken är det som har en ögonskada? (Minne som en bläckfisk tänkte jag säga men de minns tydligen rätt bra så)

Har haft en rätt härlig dag i skogen, funktionär på jaktstig och jag hann även skjuta ett varv själv! :D Deltagarrekord men inga köer! Och trots att jag sköt sämre idag än igår så blev jag trea i damklassen! :banana:
Vädret var dock rätt varierande, mulet, solsken, tok hagel och så solsken på det... :cautious:

Verkar som det är oroligt i hästflocken nu. Två hästar har bytt hage lite tillfälligt för att deras ägare vill att de ska få äta lite gräs. Skapar visst oro och avundsjuka hos de andra hästarna som får gå kvar i vinterhagen, som är rätt så upptrampad vid det här laget. Det gavs stora tussar med hö, men hästarna rör knappt ens höt utan står och tittar bort mot den andra hagen där de två andra går.
Det las tre högar, en till varje häst, ledarhästen och den lägst i rang delade visst på en hög, min häst har inte ens varit framme och ätit. Hoppas det lugnar sig så hon äter, finns inget annat att gnaga på i hagen nu... :/

Har lämnat A hos farmor och farfar och väntar på att mormor ska bli klar i trädgården för vi ska på bio :) hoppas bara att A sköter sig, hon började trödda när jag skulle åka och farmor har lite svårt att hantera det.

:(
Räcker det inte nu?

När man räknas som vuxen FÅR man strunta i det där med att laga mat och istället ligga i sängen med (alldeles för mycket) godis.
F.o.m imorgon börjar jag att räkna hur många dagar jag klarat mig utan godis/sötsaker o.s.v.
Suget är egentligen helt borta, men nu kändes det som att jag ville "passa på" :p

Var ute på en...intressant...ridtur i förmiddags. Annie var superspänd från början, tog ca 25 minuter innan hon slappnade av. Sen följde en mycket trevlig ridtur med mycket trav. När vi nästan var hemma startade en bonde någon slags maskin som lät som fan och baktände hela tiden. Hästarna var inte glada! Stallägarens häst lugnade ner sig efter ett tag men Annie har svårt att släppa saker. Satt hela vägen hem (ca en halvtimme) och parerade henne så att hon varken skulle sticka eller stå på bakbenen. Phuuu...

Efter lite vila skruvade jag ihop en ny skottkärra. Har köpt en större att ha inne vid lösdriften till hösten. Passade på att mocka ur sista boxen i mitt stall när jag var klar. Trött nu!

Går skit i hockeyn, ur min synvinkel iallafall... gick ut med hundarna en stund i ren frustration skickade ett meddelande till pappa med bild på hundarna å att han skulle höra av sig om nått vettigt hände, han ringde upp och frågade om jag var upprörd, :angel:

Går skit i hockeyn, ur min synvinkel iallafall... gick ut med hundarna en stund i ren frustration skickade ett meddelande till pappa med bild på hundarna å att han skulle höra av sig om nått vettigt hände, han ringde upp och frågade om jag var upprörd, :angel:
Nejnej ishockeyn går skitbra idag. Ur min synvinkel dårå :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 551
· Visningar
55 624
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok