Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 812
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Maken hävdar att jag stressar upp mig, det är ju bara att stanna och låta bromsarna svalna... :cautious: Och när jag frågade vad som kunde hända om jag fortsatte att köra så meddelar han lugnt att bilen skulle kunna börja brinna :eek: Men hem kom jag utan att bilen brann så jag är väl nöjd med det... :meh:
Japp, exakt så är det, ligger bromsarna på så glöder snart bromsskivan (jo det är sant, den kan tom. smälta) och efter det blir backarna glödande och överför värmen till bromsvätskan och sen har man slangbrott och brinnande bromsvätska,,,,,,,,och brinnande bil som ett brev på posten. Det är inte många som vet detta.

Japp, exakt så är det, ligger bromsarna på så glöder snart bromsskivan (jo det är sant, den kan tom. smälta) och efter det blir backarna glödande och överför värmen till bromsvätskan och sen har man slangbrott och brinnande bromsvätska,,,,,,,,och brinnande bil som ett brev på posten. Det är inte många som vet detta.
Det hade han dock tid att pedagogiskt förklara för mig hur det kommer sig att bilen skulle kunna börja brinna, jag ville ha ett svar på hur jag skulle undvika det... :meh: Nåja, många pauser och många backövningar så gick det bra, sen får maken köra bilen resten av dagen... :idea:

@Snurrfian och @MacGyver ibland känner jag att det inte bara är av ondo att inte ha körkort och bil men oftast är det bökigt tyvärr.
Hade jag haft en hade jag nog även försett den med brandsläckare är ju inte bara yrkeschaufförer som har nytta av det tydligen.

@Snurrfian och @MacGyver ibland känner jag att det inte bara är av ondo att inte ha körkort och bil men oftast är det bökigt tyvärr.
Hade jag haft en hade jag nog även försett den med brandsläckare är ju inte bara yrkeschaufförer som har nytta av det tydligen.
Vi har en liten brandsläckare i bilen, men jag var mest orolig för att vara tvungen att stanna på vägen och därmed riskera att bli fullständigt överkörd. När människor kör på brandmän i varselställ och fullt med blåljus så litar jag inte ett ögonblick på att de skulle stanna för en vanlig bil... :(

Tack! Maken hävdar att jag stressar upp mig, det är ju bara att stanna och låta bromsarna svalna... :cautious: Och när jag frågade vad som kunde hända om jag fortsatte att köra så meddelar han lugnt att bilen skulle kunna börja brinna :eek: Men hem kom jag utan att bilen brann så jag är väl nöjd med det... :meh:

Låter som något min käre man skulle kunna säga... :cautious: :meh:

@Snurrfian Tyvärr allt för många ute på vägarna som inte har planerat tid för sin körning och är stressade eller sitter och gör annat istället för att ha koll på trafiken osv.
Galet fruktansvärda olyckor som man inte ens kan begripa riktigt hur det kan hända :banghead::rage:
så förstår din oroskänsla verkligen.

Typiskt, resan har gått smidigt än så länge, tills nu :meh: 5 min innan Helsingborg station får vi stanna och oväntade signal för att fortsätta pga att vi inte får plats på något spår :banghead: 14.19 skulle tåget vara i Helsingborg och jag hoppa av för byte mot Landskrona, bara hoppas vi inte står så länge så jag missar mitt tåg som går 14.40..

Typiskt, resan har gått smidigt än så länge, tills nu :meh: 5 min innan Helsingborg station får vi stanna och oväntade signal för att fortsätta pga att vi inte får plats på något spår :banghead: 14.19 skulle tåget vara i Helsingborg och jag hoppa av för byte mot Landskrona, bara hoppas vi inte står så länge så jag missar mitt tåg som går 14.40..

Åhhhh hoppas ni rullar redan?

Sol,kaffe,glass och 28grader,vem klagar? Jo lite,för nu väntar turistinvasionen,kanalen öppnar i helgen och fint väder i komb med kanalloppis,känns som det blir mycket bil o båttrafik utan för tomten.

Och nu är jag hos pojkvännen. Känns som rätt beslut att inte flytta hit, tycker det luktar kattkiss än inne trots det är nästan 4 månader sen vi storstädade lägenheten :meh::wtf:

Jag har solat i 20 min, redan bränt mig. Antar att jag är dömd till ett evigt liv i skuggorna :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
42 903
Senast: Sel
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 883
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka