Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, exakt så är det, ligger bromsarna på så glöder snart bromsskivan (jo det är sant, den kan tom. smälta) och efter det blir backarna glödande och överför värmen till bromsvätskan och sen har man slangbrott och brinnande bromsvätska,,,,,,,,och brinnande bil som ett brev på posten. Det är inte många som vet detta.Tack! Maken hävdar att jag stressar upp mig, det är ju bara att stanna och låta bromsarna svalna...Och när jag frågade vad som kunde hända om jag fortsatte att köra så meddelar han lugnt att bilen skulle kunna börja brinna
Men hem kom jag utan att bilen brann så jag är väl nöjd med det...
![]()
Det hade han dock tid att pedagogiskt förklara för mig hur det kommer sig att bilen skulle kunna börja brinna, jag ville ha ett svar på hur jag skulle undvika det...Japp, exakt så är det, ligger bromsarna på så glöder snart bromsskivan (jo det är sant, den kan tom. smälta) och efter det blir backarna glödande och överför värmen till bromsvätskan och sen har man slangbrott och brinnande bromsvätska,,,,,,,,och brinnande bil som ett brev på posten. Det är inte många som vet detta.
Vi har en liten brandsläckare i bilen, men jag var mest orolig för att vara tvungen att stanna på vägen och därmed riskera att bli fullständigt överkörd. När människor kör på brandmän i varselställ och fullt med blåljus så litar jag inte ett ögonblick på att de skulle stanna för en vanlig bil...@Snurrfian och @MacGyver ibland känner jag att det inte bara är av ondo att inte ha körkort och bil men oftast är det bökigt tyvärr.
Hade jag haft en hade jag nog även försett den med brandsläckare är ju inte bara yrkeschaufförer som har nytta av det tydligen.
Måste räkna matte men lyssnar på en podd om flygrädsla.
Tack! Maken hävdar att jag stressar upp mig, det är ju bara att stanna och låta bromsarna svalna...Och när jag frågade vad som kunde hända om jag fortsatte att köra så meddelar han lugnt att bilen skulle kunna börja brinna
Men hem kom jag utan att bilen brann så jag är väl nöjd med det...
![]()
Typiskt, resan har gått smidigt än så länge, tills nu5 min innan Helsingborg station får vi stanna och oväntade signal för att fortsätta pga att vi inte får plats på något spår
14.19 skulle tåget vara i Helsingborg och jag hoppa av för byte mot Landskrona, bara hoppas vi inte står så länge så jag missar mitt tåg som går 14.40..
Jo vi kom iväg precis när jag hade skrivit inläggetÅhhhh hoppas ni rullar redan?
Jo vi kom iväg precis när jag hade skrivit inläggetnu står jag vid mitt spår och har hela 3 min till godo
![]()