Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick avbryta en av våra inventeringar igår med 150 meter kvar. Det trillade en massa stenar någonstans framför oss och et ville inte sluta, verkade inte gå in full on jordskred men det var tillräckligt för att vi inte skulle våga oss på att fortsätta.

Det är intressant att jobba i berg, speciellt när de är sjukt jordskreds och flash flood benägna :p

Konstigt, tvååringen sa inte aja baja vid dammsugningen så nu är hela nedervåningen klar. Bara övervåningen kvar, och det får bli när ovannämnda barn sover middag för där uppe är det inte småbarnsvänligt än :)

Bebisen kallar, dags för mat tror jag vilket blir bra tajmat för då sover han förhoppningsvis också om 2 timmar :p

Min vän letar lite halvt efter en ny ponny till sin 8 åriga dotter (hon har växt ur shettisen men det funkar väl ett tag till), jag tänkte jag skulle hjälpa till att leta. Men det är inte så lätt när man typ inte kan något om ponnys förutom "den där ser fin ut" :rofl:

Var ju år och dar sedan jag hade ponnys. Typ 17 år sedan eller något, den första var ju bäst. En precis inriden 3 åring, inte idealt kanske till någon som inte ridit innan :angel:

@Inglorion Förståndigt att inte ta onödiga risker, samtidigt lite spännande att läsa om för en annan som inte alls är insatt.

@Trott Tänk om tåg vore billigare, galet dyrt och får ju inte folk att åka det precis. Många gånger billigare att ta bilen, galet!

@Scata Trädgården är nog säkrast, man ska inte riskera att bli osams med dammsugare, den kan bli jättesur om man väcker den när den vilar på dagen :angel:

Väntar på att klockan ska bli 14, så att jag kan ringa tandläkarkontoret och fråga när min nästa tid är... Tiden kryper fram...

Min sömn är helt störd för tillfället. Känns som om min kropp inte alls är redo att vakna och det känns som om jag bara sovit i hela fem minuter när klockan ringt. Jobbigt att komma upp nu för tiden. Ska snart iväg och träna med M på gymmet. Han ska även med mig som stöd första gången jag tränar på det riktiga gymmet, hur snälla som helst!

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort innan med. Jag bytte från vinterdäck (dubbfria så oroa er inte) till sommardäcken som mamma hade gömt i sitt förråd helt själv. Nu hade jag ju med min kusin som hjälp ifall det skulle behövts vilket var tur. För bilen älskade höger fram och vänster bak så mycket att den inte ville släppa däcken. Så som vi slet och tog i liksom. Men nu känner jag mig mer haj på däckbyten iaf! Tycker det är något man bör få lära sig på körskolan, för helt plötsligt kanske du står där mitt ute i skogen utan någon som helst möjlighet att kunna ringa efter hjälp..

Segis idag. Förmiddagen förflöt resonabelt och lugnt, åt för mycket till lunch, lite svullen fortfarande. Tur att det är en segisdag på jobbet också. Vi matchar i tempo, vardagen och jag just nu. Blir mer spring ikväll.

Fick hem en beställd bok också. Som droppade ned i avi-format, igår och som jag tänkt att ge mig i kast med någongång i helgen. Det känns trevligt.

När kommer solen tillbaka till oss?

Sitter och försöker knåpa ihop lite väskor till butiken... Men har man inte gjort grundarbetet ordentligt tar det tid :banghead: i detta fall hade jag på nått jävla höger ritat mallen till väskorna helt skevt så fick mäta och klippa om :banghead::meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
254
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 70 71 72
Svar
1 437
· Visningar
51 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka