Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter ett antal dagar med regn så kom det till slut lite sol igen :love: så här är en till bild från mitt hemma
160526-goumlken_zps7lbrva4h.jpg

Vilken vacker bild! :love:

"Det pissar, det pissar, det pissar neer" :wtf:

Fan vad jag är less på detta regnande :arghh: :yuck:

Skicka hit det då!! Här på östkusten börjar det likna Afrika! :arghh:
Nä men det behöver faktiskt regna i två veckor i sträck för att fylla på grundvatten nivån till den normala. Öland har det inte lätt heller nu.
Alla pratar om vattenbristen:cautious:

Hemkommen från stallet. Tonåringen red en riktigt bra barbackalektion på vår vackra bruna (som sedan förra fredagen faktiskt på riktigt är min eftersom jag äntligen, två år senare, skickat in ägarbytespappret och fått tillbaka det nya klistermärken till passet :laugh: ).

Sitter nu och myser med kissen som ska till veterinären imorgon. Har fortfarande lite ont i hjärtat vid tanken på att hon inte mår bra, men det känns lite bättre när jag läst på om behandling av urinsten om det nu är det det är och inte uvi som jag annars funderar på.

@Bexzor Men himmel vilken mardröm.
och nu har alla lärt sig den stora läxan, det ska alltid, alltid finnas glass hemma man vet aldrig när man behöver det,
Tur det gick så pass bra som det gjorde trots allt.

Tack. Ja, herrejösses det var en upplevelse. Det kändes fel att kika efter vilket fönster som var bäst att slå in, riktigt knepig känsla att stå där och slå :o

Alla pratar om vattenbristen:cautious:

Inte här :cautious: :wtf:

Seriöst, jag förstår verkligen att det är ett rejält problem där det är torrt. Själv har jag som sagt ett mindre innanhav på min gårdsplan så man får vara försiktig var man parkerar bilen (det är inte bärighet överallt plus att jag gillar inte att bli blöt om fötterna när jag ska ur bilen) :meh:

Skygga katten, som vanligtvis går ut och försvinner över sommaren, han sitter nån meter bort och spinner så golvet vibrerar. :D Jag hör knappt vad jag tänker.

Stoppade i ett nytt batteri i vågen imorse och vägde mig. Konstaterar att jag gått ner 5 kilo på en månad av att ha bytt medicinering. Inte ätit annorlunda, inte hållit igen, bara dragit ner levaxinet till hälften och kompletterat med liotyrin. Pigg är jag också.

Såhär lite har jag inte vägt på 10 år.

@Squie Tyst, jag skulle med kunna äta godis om det fanns hemma, finns en kexchoklad men den försöker jag glömma bort annars fungerar chokladpudding, rabarberpaj, glass eller vad som helst vet jag.
/hallonsaft som är hysteriskt sötsugen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 344
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka