Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyfikna människor är det värsta jag vet i trafiken... igår hände två tragiska olyckor, både med dödlig utgång och båda frontalkrock med lastbil. Den ena olyckan hände i närheten av den ort där mitt jobb ligger och det är första dödsolyckan som har hänt här.
Idag när jag åkte hem med lastbilen och släpet, så svänger det ut en personbil framför mig. "Det är lugnt, det är en personbil, den hinner gasa undan även i lugn takt" tänkte jag då det var en bra bit kvar, men icke sa nicke, trots att detta blev jag tvungen att bromsa kraftigt även om jag egentligen ville behålla min fart pga uppförsbacke, så hittade inte personbilen gasen. Nehepp, blev till att bromsa kraftigt ner till krypfart i princip vilket resulterade i att jag knappt kom uppför backen och bilarna bakom blev irriterade, tack för den..

Personbilen hittade gasen, jag kom upp för backen, personbilen hade kört iväg och låg en bra bit framför mig. Nu går det nerför, så jag får rull på ekipaget, kommer upp i rätt hastighet igen. Vad gör personbilen framför då? Jo tvärnitar! :rage: För de skulle kolla spåren i diket där olyckan hade inträffat. Jag blev vansinnig och hängde på tutan och helljuset, där rann droppen över. Nog för att man får vara nyfiken, men inte sjutton bromsar man upp bakomvarande trafik, inte undra på att det blir fler olyckor efter en olycka med så många nyfikna som verkar glömma det sunda förnuftet hemma då nyfikenheten tar över. :banghead:

Jag är såååå glad över att jag har bra bromsar på lastbilen, var likadant igår när de ledde om trafiken efter olyckan, då kom det flera bilar som jag mötte, jag såg att en var över på min sida av vägen. Då såg jag att de väjde för en cyklist. Ja, okej, men bilen bakom får vänta med att köra om cyklisten då jag kommer som möte (det är den som har hindret på sin sida vägen, som ska väja för mötande trafik egentligen), detta var dock inget den bilen tänkte göra och kör ut på min sida av vägen, jag tvärnitade och hängde på tutan. Stackars cyklist, det var riktigt nära att jag frontade den personbilen som inte kunde vänta 2 sekunder...

Å så detta idag, jag undrar vad som händer imorrn? Jag vill inte vara med om fler saker nu, det räcker nu.

Det är ett under att det inte händer mer i trafiken än vad det gör, jag blir riktigt mörkrädd... :down:

Jag hinner inte läsa, ni skriver för mycket :mad: Ni får pm:a om någon fyller år eller är med om något annat revolutionerande. Eller har köpt några söta saker som finns på bild.

Jag äter den äckligaste sallad som någonsin funnits att köpa i en vanlig mataffär. Det är en grekisk sallad med fuskfeta, fuskoliver utan kärnor, pastaskruvar - tillräckligt äckligt, men dessa har inte legat i någon vinägrett alls, två slaskiga gurkskivor, omogna men ändå halvgamla tomatskivor och mjuka paprikabitar. Till detta en vitlöksdressing som inte lossnar från byttan - och med vitlöksPULVER i! :eek::arghh::yuck:

Jag är dagligen sjukt irriterad på mitt vardagsrumsbord och vill således köpa ett nytt. Men ett sånt jag vill ha existerar inte. Alla vardagsrumsbord är ju så himla låga :mad:

Jag är dagligen sjukt irriterad på mitt vardagsrumsbord och vill således köpa ett nytt. Men ett sånt jag vill ha existerar inte. Alla vardagsrumsbord är ju så himla låga :mad:
Köp ett runt gammalt pelarbord (auktion eller loppis) för inga pengar alls. Ibland kan de höjas/sänkas med en vev/skruv, så att du får exakt den höjd du vill ha. Om det är fult eller slitet kan du ha en golvlång duk över.

Jag hinner inte läsa, ni skriver för mycket :mad: Ni får pm:a om någon fyller år eller är med om något annat revolutionerande. Eller har köpt några söta saker som finns på bild.

Jag äter den äckligaste sallad som någonsin funnits att köpa i en vanlig mataffär. Det är en grekisk sallad med fuskfeta, fuskoliver utan kärnor, pastaskruvar - tillräckligt äckligt, men dessa har inte legat i någon vinägrett alls, två slaskiga gurkskivor, omogna men ändå halvgamla tomatskivor och mjuka paprikabitar. Till detta en vitlöksdressing som inte lossnar från byttan - och med vitlöksPULVER i! :eek::arghh::yuck:
Kasta :yuck::idea:

Fixat minimalistiska solbrillor :p

brillooooorr.jpg

Även växlat pengar, packat ihop min minimalistiska packning och känner mig redo för min trip till Israel! Har mindre packning än jag brukar ha när jag går till jobbet :rofl:

Köp ett runt gammalt pelarbord (auktion eller loppis) för inga pengar alls. Ibland kan de höjas/sänkas med en vev/skruv, så att du får exakt den höjd du vill ha. Om det är fult eller slitet kan du ha en golvlång duk över.

och delvis @Ninnurur
Nix, det är inget pelarbord jag vill ha. Dessutom funkar inte en golvlång duk med marodörkatten. Förutom det faktum att det skulle fastna ett ton hundpäls på duken :mad:
Jag vill egentligen ha ett likadant som jag har men vitt och nytt :p Kan inte riktigt förklara men jag vill ha ett underrede, att vila fötterna på, på bordet men ingen hylla. Det måste vara så högt att jag kan sitta i soffan med bordet över benen. Det måste ha hjul och rulla lätt.

Heter väl dumpa för bövelen.
:laugh:
Jag var hungrig och orkade inte ta fram någon annan färdigmat. Eller så blev jag akut snål :up:

I det här hushållet består kvällarnas måltider numera av mat som någon i affären/matfabriken har lagat. Den stora nackdelen med att bo bortom all ära och redbarhet är att det inte finns något bra take away eller färdiglagat att köpa. Jag får njuta av lantluften istället :) Speciellt när bönderna börjar gödsla.

Senast ändrad:
Känner mig lite duktig som fått ihop några säljes annonser idag, bara hoppas man blir av med lite saker och in med några slantar,
Just nu dricker jag te och är vrålhungrig men får väl vackert vänta tills det är färdigt.
Bara en liten stund kvar, bara en liten stund kvar, snart klart, såja hallonsaft inte svimma du ska få äta mat snart, ta lite te så länge, maten är strax på en tallrik hos dig.

/hallonsaft som vill äta NU, dumpa seg ugn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 584
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag brukar åka på en förkylning ungefär en gång om året (kanske lite oftare? senaste gången innan denna var i augusti förra året). Men... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 249
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V