Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 222
Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller svältande ponny,,,,,,,eller fjording. Då är det riktigt synd om dom när dom inte får hela morotssäcken + innehållet i fodertunnan + ett fat melass mm. på en gång. :laugh:
Pappas häst när han fick fång
Den minen när han stod i sjukhage
Det var också då vi blev anmälda för att han inte hade mat...
Han såg ju liksom inte svältfödd ut om man säger så men han kanske drog in magen och såg ledsen ut när de gick förbi Hahahaha

Jag har blivit osäker och lite rädd i ridningen sen jag hade Max vilket gör att jag inte rider så ofta som jag borde. Helst vill jag ha sällskap men när man bor som jag gör är det inte alltid så lätt.
Idag tog jag mig i kragen och hoppade upp. Annie tjafsade lite i början men så fort min osäkerhet går över i irritation och beslutsamhet så knatar hon på. Blev en trevlig tur på avslappnad häst som både hummade och frustade i tid och otid :)

Senast ändrad:
Åhhh varför måste jag vänta tills imorgon för att få besked?! Kommer bli galen av det här, vill så gärna ha detta jobbet! Detta jobbet innebär en bättre lön, slippa pendla sammanlagt tre timmar om dagen och istället gå till jobb på fem minuter, samt slippa betala 1250:- i månaden för pendlingen och framförallt: en betydligt bättre arbetsmiljö.
Vill så jävla gärna ha detta jobbet, blir galen av att vänta på besked!

Skatteåterbäring! Efter att ha blivit granskad förra året och fått skicka in papper till förbannelse, blivit nekad, och då skickat ännu mer papper till skatteverket så är jag så glad över att allt gick igenom smärtfritt detta år. Är skönt att kunna få skatten samtidigt som övriga och inte behöva vänta ytterligare ett par månader :)

Pappas häst när han fick fång
Den minen när han stod i sjukhage
Det var också då vi blev anmälda för att han inte hade mat...
Han såg ju liksom inte svältfödd ut om man säger så men han kanske drog in magen och såg ledsen ut när de gick förbi Hahahaha
Så gjorde min häst när jag använde betesbegränsare på honom. Så fort man tittade på honom såg han otroligt lidande och olycklig ut, men vände man ryggen till kunde han minsann äta hur bra som helst. :p

Idag lyckades jag kollra bort personalen på tippen ordentligt så istället för att betala 2,800:- för en sopcontainer och få ha den 2 dar betalar jag 2,000:- jämnt och har den i 4 dar och då lönar det sig inte alls att köra innehållet i bostadscontainern själv. :D

Jag har väl nämnt att det finns en särskola i stan,,,,,,,,, :angel: :p

Idag lyckades jag kollra bort personalen på tippen ordentligt så istället för att betala 2,800:- för en sopcontainer och få ha den 2 dar betalar jag 2,000:- jämnt och har den i 4 dar och då lönar det sig inte alls att köra innehållet i bostadscontainern själv. :D

Gillar att du fick det billigare, men tycker att den sista meningen var bra onödig!

Hur menar du nu?

Gillar att du fick det billigare, men tycker att den sista meningen var bra onödig!
Du kanske inte var med i diskussionen om min slamtömning som var en ren parodi den här gången också, detta är i grunden samma företag och dom verkar totalt ha noll koll på precis allting så därför klassar både jag och dom flesta andra som haft med dom att göra som att dom som styr och ställer är efterblivna, även chaufförerna fast det säger dom naturligtvis inte högt, ja förutom han som körde slambilen för det sa han rakt ut på radion till dom när jag hörde på. Fel folk på fel plats, då blir det snurrigt på allvar och så är det hela tiden hos dom. Gudskelov fick jag ett annat nummer att ringa som jag inte FICK ringa enligt kommunen (det var entreprenören som gav mig numret) så jag kunde göra upp hämtningen direkt med åkeriet istället för plantorna på kommunen. Jag skulle kunna skriva mycket om kommunfolket och "efterblivna" är snällt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka