Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 510
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan. Just nu är jag inte kaxig :crazy:

Börjar bli lite lätt vimmelkantig av trötthet.

Hatar grannar :rage:

3 timmars sömn är åt helvete för lite för min del.

Har mätt min puls nattetid med pulsband tre nätter den här veckan. Samtliga nätter har lägsta uppmätta puls varit 36. Det låter jättelågt. Har mellan 47-50 i vilopuls om jag lägger mig ner en liten stund på dagen (kommer ner i 51 stående).
Nu vill jag ju att hela världen ska mäta sin lägsta nattpuls så jag kan jämföra :p

@Sonic76 Va?? ska du flytta? var ju inte så länge sedan du gjorde tycker jag!?
Hoppas det är av någon bra/skoj anledning?
Känns som jag har missat nåt. :o
Mer av personliga skäl.
Och för att komma närmare tågstation och rehabiliteringen
För att underlätta umgänget med dotra så länge med och för att kunna arbetsträna utan att resor tar upp energin
Men det är inte akut utan letar efter ett bra ställe.
Har det bra här men ensamt så :)

Va surt det är när folk säger att de ska höra av sig om när det ska ske, men sen inte gör det och man märker att de gör sakerna ändå... här har jag suttit och väntat helt i onödan... nästan så man tappar lusten att hjälpa till..

Solen skiner och det regnar haha
Är rätt så synonymt med mitt humör idag.
Måste vara för att jag startat med sömntabletter igen för att vända dygnet åt rätt håll.
Kan inte vara vaken till 04 på nätterna mer nu haha :)

Annie är tränad och eftersom det blåser hyfsat rejält och är mulet har hästarna fått flytta till en annan hade för att trycka i sig lite gräs.
Nu städa :yuck:

Nu har grannens hästar en ny bal att tugga på och svärmoran skulle jag vilja säga ett och annat väl valt ord åt. Det enda hon gör är att kritisera allt hon kan hitta liksom svärfadern men varför inte hjälpa dottern lite istället för att sitta och snutta på e-cigaretten, lösa korsord och sova? Dottern har iallafall inte supit bort livet utan skapat nåt tillsammans med sin man, dessutom är det dom bästa grannar man kan önska sig och att rabatten inte ser ut som i en trädgårdsbroschyr KAN ju ha sin orsak i att med en whiplashskada och 9 ungar-ungdomar varav en del är familjehemsbarn som är mer eller mindre dysfunktionella så kanske inte tiden riktigt räcker till alla gånger.

"Det är lättare att se grandet i sin broders öga än bjälken i sitt eget."

@Sonic76 Hoppas du hittar något bra ställe :up:
Vädret är helmysko och luften trist, vore på sin plats med lite roligare luft.

@RedHyuuga Fy vad trist, det där då man bestämmer sig för att göra något kul och då rackarns hör de av sig, ungefär som att vänta på bussen och tända en cigg.

@LadyCovergirl Det är glassbristen som ger dig ont i örat :p

@Marita73 När du städat klart hos dig och har farten uppe så är du varmt välkommen hit och fortsätta, jag är en väldigt bra arbetsledare och kan peka med hela armen vart dammråttorna ligger ;)

Jag får ont i örat på grund av all kötid till Polisen :mad:

Det är därför jag alltid ringer myndigheter från fast telefon alt sätter på högtalaren på mobilen. :D Sedan kan man göra allt möjligt medan man sitter i kö. Jag har diskat, städat, jobbat, skrivit färdigt en utvärdering, en gång gick jag och duschade medan rösten meddeldelade mig att jag för närvarande hade plats 112 i kön, det blir snart din tur. När jag kom tillbaka nyduschad och fräsch med håret tvättat tror jag att jag var på plats 24 :meh:

Nu är katttoan skurad och ny sand och älgfärsen tinad så nu är katten nöjd .Han har ätit så han ser ut som en ballong så nu kryper han under täcket och tar en tupplur på en 4-5 timmar .Köpte en hår trimmer till honom på lidl som ska ta bort underhåren och den verkar fungera bra kostade bara 29 :- .Har med pälsvårdsprodukter till katten än till mig själv !Så nu blir det en tur med tanten och titta efter möllta som min norske vän säger .Hade en hel låda med gamla swix vallor både tuber och burkar som var oöppnade som norsken som jobbade på swix i Lillehammer fick av mig .Gissa om han blev glad !

Det är därför jag alltid ringer myndigheter från fast telefon alt sätter på högtalaren på mobilen. :D Sedan kan man göra allt möjligt medan man sitter i kö. Jag har diskat, städat, jobbat, skrivit färdigt en utvärdering, en gång gick jag och duschade medan rösten meddeldelade mig att jag för närvarande hade plats 112 i kön, det blir snart din tur. När jag kom tillbaka nyduschad och fräsch med håret tvättat tror jag att jag var på plats 24 :meh:
Ringde migrationsverket för ett antal år sedan för att förnya min tants visum och satt i kö i 2,5 timmar .Provade flera dagar men det var lika var dag så det var bara att bita i det sura äpplet .Tur man slipper prata med dom mer !

Jag har bara fast telefon härinne på jobbet ;) Och högtalare blir klart obra eftersom jag inte är ensam här i receptionen :p
Jag har givetvis slösurfat och inpasserat besökare under tiden men så himla smidigt är det inte. Dessutom var det helt i onödan eftersom polisen ifråga inte hade sitt nummer reggat i växeln :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 960
Senast: Lyan
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 883
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka