Vad i hela friden gör vi del XXXX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 52 864
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken och varit nere o gett hästarna lite hö. Det är redan sjukt varmt och helt vindstilla vilket bara händer ett par gånger om året här i södra Småland. Längtar hysteriskt till hösten!!

Äntligen tagit mig ur sängen och sitter nu och äter frukost. Lite lätta molnslöjor på himlen idag så min morgonrunda kanske inte blir lika svettig ändå.

Då var det jobb igen. Bara 20 pass kvar, sen gör jag något annat med mitt liv. Fattar inte hur folk kan gå och vantrivas på jobbet i flera år, jag är trött på det efter några veckor!

Just nu väntar jag på frukost. Hade helst fått den serverad för jag är HUNGRIG men antar att jag får masa mig upp och göra den själv :cautious:

Norra vildmarkerna kommer säkert ha -70 i vinter så passa på och njut ;)

Hunden dissade mig, hon tog min saccosäck och ligger och snarkar :rofl:

Om du refererar till Dalarna så tror jag inte det :D För att -70 får du nog ta dig till Börtnan (ett av Sveriges köldhål) som är en by bredvid byn där jag jobbar i Jämtland O_o eller till Nikkaluokta (köldhål i Norrbotten) :p

Det kallaste jag varit med om är -40 :wtf: en natt 2010 i skogen utanför Myrviken i Jämtland. Höll man en dunk hydraulolja upp och ner hände inget, det var så kallt att den knappt var flytande. Att åka ut till borrplatsen på ATV:n var vidrigt fast man hade skydd för ansiktet. Den vintern är den jävligaste jag varit med om, det var hårt både på personal och maskiner.

Senast ändrad:
Väntar på att kaffet ska bli klart. Ska inte Göta något i dag bara sitta och läsa en bok. Bara flytta runt lite efter solen

Börjar bli hungrig och väntar på att Sandra ska vakna till liv. Lika bra att äta en rejäl frukost innan värmen tar över helt, då försvinner matlusten totalt. Vi får se om vi tvingar ut de stackars hästarna en liten stund i värmen.

Lite stel, det var någon som diagonalade över sängen inatt så jag har balanserat på kanten :cautious: :D

Han var så söt, han slängde på mig lite av sitt täcke flera gånger så till slut sa jag att jag precis tagit av mig mitt täcke för att det var varmt. Då mumlade han "men jag vill inte att du ska frysa" :love: Gulligt men lite missriktat :D

Om du refererar till Dalarna så tror jag inte det :D För att -70 får du nog ta dig till Börtnan (ett av Sveriges köldhål) som är en by bredvid byn där jag jobbar i Jämtland O_o eller till Nikkaluokta (köldhål i Norrbotten) :p

Det kallaste jag varit med om är -40 :wtf: en natt 2010 i skogen utanför Myrviken i Jämtland. Höll man en dunk hydraulolja upp och ner hände inget, det var så kallt att den knappt var flytande. Att åka ut till borrplatsen på ATV:n var vidrigt fast man hade skydd för ansiktet. Den vintern är den jävligaste jag varit med om, det var hårt både på personal och maskiner.
@Monimaker håller till i Umeå, så det kommer nog bli kallt där även fast hon inte vill :angel:

:eek::eek::eek:
Jag har bara varit med om -30, det var vedervärdigt och till och med hästarna frös :cautious::wtf:

@Monimaker håller till i Umeå, så det kommer nog bli kallt där även fast hon inte vill :angel:

:eek::eek::eek:
Jag har bara varit med om -30, det var vedervärdigt och till och med hästarna frös :cautious::wtf:

Äsch, Umeå ligger vid kusten så där är det aldrig så kallt som i inlandet :D

Vintern 2010 var som sagt inte rolig, jag är glad att vi alla överlevde utan skador. Det är heller inte kul att bära frusna vattenslangar när vi ibland pumpade vattnet 200-300m. Det var verkligen helt vansinnigt, vi låg på -30 till -35 så länge att när det steg till -25 tyckte man det var behagligt O_o

Jag hade tagit bort dem :)
Jag tog bort det översta (som hon själv försökt få bort) då det verkade irritera henne, så fick hon en ny kompress på som skydd. Kände att jag inte kunde tänka riktigt klart där mitt i natten (eller ja, tidig morgon) och ville inte göra något dumt. Kommer nog ta bort alla stygnen efter dagens långpromenad förutsatt att allt ser bra ut då.

Äsch, Umeå ligger vid kusten så där är det aldrig så kallt som i inlandet :D

Vintern 2010 var som sagt inte rolig, jag är glad att vi alla överlevde utan skador. Det är heller inte kul att bära frusna vattenslangar när vi ibland pumpade vattnet 200-300m. Det var verkligen helt vansinnigt, vi låg på -30 till -35 så länge att när det steg till -25 tyckte man det var behagligt O_o
2010 var en hemsk vinter, året efter var ju inte heller så kul. Ändå tappade ingen näsan! Usch vad snabbt man vänjer sig vid galna temperaturer egentligen :o

Här är det +21 grader utomhus, väldigt många grader för mycket :cautious:

Jag är aldrig nöjd :D

23 grader i skuggan och jag har just kommit tillbaka från dagens runda. 4 km blev det idag.

Eftersom det är lördag skulle ni ha fått en rapport om mitt viktnedgångsprojekt, men jag har ingen vågar här så det går inte. Dock tog jag med mig måttbandet, och några cm har jag blivit av med sedan sist. 1.5 på bysten. 2.5 i midjan. 1 på höften. 2 på rumpan och 3 på låret. Det verkar som det är lårens tur att minska ett tag nu. Det gör absolut ingenting. :D

Det är lite annan kyla än i inlandet, här blir det mer en fuktig, klibbig kyla men man vill dö när den kommer hit ändå. :D

Vi körde travarna till -25, sedan fick de stå om det var kallare. Händerna frös fast runt tömmarna om man körde ett snabbjobb. :rofl:

On topic så ska jag precis dra mig upp ur sängen. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
330
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 401
Senast: Sanna25
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 32 33 34
Svar
665
· Visningar
39 127
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
879
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31