Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså NK-tanterna. "Nej men är lite stressad nu pga Xxx (hunden) har varit på spa och nu måste vi förbi Franska Cafét innan det stänger. Jo vi ska packa och åka till landet också (alltså Djurgården, bor praktiskt nog på Strandvägen är ju bra om man glömmer packa ngt). Är ju så mycket folk på Tösse (bageriet Karlavägen) på morgonen att man blir helt stressad. Och det där Strandvägen 1, vad är det för restaurang egentligen? Så mycket konstigt folk där och maten saknar ju all form av kvalitet"...

:rofl:

Tog en drös prover i förra veckan.,
Idag ringer min ordinarie läkare från medicinmottagningen jag brukar få ett brev men nu ringde hon för första gången på mycket länge. . Hon säger att det ser bra ut det mesta och att mitt blodvärde verkar ha stabiliserat sig.

Stabiliserat! När jag fått blod varannan månad?

Hoppsan - det hade hon inte sett. och då blev allt lite mer allvarligt. Vi hade ett långt konstruktivt samtal och hon bokar nu mig på mer prover och en magnetröntgen. Hon tycker precis som jag att det känns konstigt att jag går ner i vikt utan några förändringar alls. Varken i kost eller motion. Gått ner 8 kg sedan förra sommaren.
Smal över höfter, över axlar och ansikte. Smal över handlovar och ben men svullen över övre delen av magen. Hon bokar en magnetröntgen för att se om det går att se något där. Tyckte det verkade lite oroande att jag är orolig. Jag är annars inbillningsfrisk.

Jag är bäst i världen på att tycka att jag egentligen är frisk sa hon :rofl:

Tack alla makter för att de tar mig på allvar.

Avkomman orkar inte jobba heltid. Är ständigt in till döden trött. Fryser konstant. Har svårt att äta och orkar inte vara engagerad som en vanlig person fast hen är ung. Går upp i vikt fastän kaloriräkning indikerar att hen borde tappa ett halvkilo i veckan. Vården säger att det bara är att rycka upp sig. :rage:
Den sommaren hen inte kunde behålla någon mat utan satt på toaletten i hela dagar ibland så sa de att de tyckte synd om henne. Att hon inte fick behålla någon mat utan fick upp den eller ut den den andra vägen var bara att leva med.

Som sagt - tack makterna för att jag blir behandlad som normalintelligent.

Nattinatti @Marita73 :) Sängdags här snart också, vi är båda trötta. Särbon har gjort slut på sin hjälpare och hjälparens hund också :D Hunden är en vallhundskorsning som är pinngalen, man ska alltså kasta pinnar åt den. Idag ville den inte att särbon skulle kasta mer, han hade blivit uttröttad :rofl:

Känns som att det brinner i vänster halva av mufflan, skinkan, vänstra låret och vänster fot.

Försöker minnas om jag haft något ms skov som yttrat sig så men när man knappt minns var man lagt nycklarna för 10 sekunder sedan så är det ju lönlöst att minnas gamla skov.

Om det är något gammalt är det ett sk psudoskov, är det ett nytt skov är jag rätt illa ute.

Får sova på saken och se hur det är imorgon.

Min lillkatt satte sig vid mina fötter och kissade ner mina jeans.

Hon vill inte vara innekatt, börjar bli dags att leta nytt hem åt henne :(

Nu går det att omplacera henne, en liiiten hittekatt som inte litade alls på människor innan. Nu törs hon till och med komma fram när det kommer folk hit.

Tidigare såg man inte röken av henne på flera timmar.

Funderar på vad jag ska äta imorgon. För att inte hamna i akut sockersug måste jag planera mina måltider.

Tänkte att jag skulle rensa garderoben ordentligt. Verkligen slänga skoningslöst. Får väl se hur det blir med den saken när man väl står där... :grin:

Alltså NK-tanterna. "Nej men är lite stressad nu pga Xxx (hunden) har varit på spa och nu måste vi förbi Franska Cafét innan det stänger. Jo vi ska packa och åka till landet också (alltså Djurgården, bor praktiskt nog på Strandvägen är ju bra om man glömmer packa ngt). Är ju så mycket folk på Tösse (bageriet Karlavägen) på morgonen att man blir helt stressad. Och det där Strandvägen 1, vad är det för restaurang egentligen? Så mycket konstigt folk där och maten saknar ju all form av kvalitet"...

:rofl:
Jag vill också vara stressad utav det-...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 840
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 791
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka