Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ansjovisen men svara ändå....Går du upp exakt samma tid varje dag året runt? Tror du att du hade märkt av det om tiden ändrades utan att du visste om det?
Då är du unik i min världAlla i bekantskapskretsen och på jobbet påverkas negativt.
Inte ansjovisen men svara ändå....
Jag märker av timmen väldigt mycket. Jag är trött om jag inte får sova exakt så mycket som jag behöver. Jag har inte "pigghetsreserv" att ta av liksom.
Att plötsligt behöva gå upp en timme tidigare tar närmst död på mig första veckorna. Jag klara itne att somna när jag ska - kroppen protesterar och påstår att det inte är läggdags så jag ligger och vrider på mig tills det är sovtid även enligt kroppen.
Så ja. En timme gör stor skillnad.
För 20-30 år sedan märkte jag inte så mycket av det.
Vidrig dag. Blev utskälld i tvättstugan av en fruktansvärt otrevlig kvinna som i ett brev sa att jag måste ta hand om min skit. Och dessutom tvätta varje maskin tom efter att jag tvättat?
Jag brukar aldrig städa i tvättstugan förrän jag är klar med tvätten men det gick tydligen inte. Lappen som hon tidigare skrev och satte upp på väggen är nertagen, så nu skrev hon en hemsk lapp till mig och låg uppenbarligen i bakhåll när jag kom ner för att hämta tvätten. Eftersom jag stod där med otvättat hår, en gammal träningsjacka och ett par mysbyxor så var jag väldigt i underläge. Hon skrek och hotade med HV. Otrolig ångest efteråt. Jag förstår inte människor som medvetet gör andra människor illa. Hur svårt är det att vara trevlig och påpeka att det här har du glömt. Istället blev jag idiotförklarad, bokstavligen ett antal gånger. Tydligen är det förbjudet att tvätta en kattsäng i tvättmaskin (korthår utan underull)?
Det finns ett antal personer i huset som har djur men tydligen är allting mitt fel. Hon verkligen gormade och skrek medan jag bad om ursäkt och sedan neurotiskt städade och gnuggade mellan listerna överallt. Även om jag är helt säker på att det var andra innan mig som inte gjort det. Har haft ont i magen hela dagen efter det här.
Det är väl nån regel de har bara.Men en sak förstår jag inte. Varför är skatten baserad på kommunen som jag var folkbokförd i 1 november 2015?
Jag påverkas inte heller. Blir aldrig någonsin påverkad av jetlag heller. Klockan är vad den är liksom. Som @LadyCovergirl skrev så är det gött att kunna vända dygnet hur man vill.
Härligt grattis snyggt jobbatHade visst klarat tentan jag skrev senast, vågde inte riktigt hoppas på det även om det kändes bra när jag skrev den då det är den tenta jag kämpat mest med på hela utbildningen![]()