Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med folk som ska köpa saker av en på annons
Tålamodsprövande uppdrag kallas det tror jag ibland.
Hur tydlig man än är så tror en del att man ska åka stan runt och leverera, sen om det kostar mer än saken man säljer är ju inte så noga bara köparen får det enkelt och billigt :banghead:

Får se om det blir försäljning idag, inte helt säker på det just nu säger magkänslan.
Det bästa är de som prutar och SEN vill ha hemkört

@Snurrfian Elever brukar vara bra, oftast så lätta på handen.
Minns först gången jag tog bort stygn på en patient. Hen var jätteorolig berättade den efteråt(jag hade tagit bort namnskylten på order av läkaren)
Patienten tyckte det gick jättebra och sa: detta kunde du galant var inte första gången precis. Svar: -Jo på en människa, men har tagit på häst innan... :rofl:
Minen var oslagbar men jag fick med berömd godkänt och fick höra att det kommer nog bli bra detta.

Jag är nästan lite irriterad att jag såg det där huset jag länkade till i förra tråden. Jag skulle gärna vilja ha det. Men jag lär väl inte ha sån tur att det ligger kvar i typ 6 månader så jag får ihop kontantinsatsen :meh: Hur snabbt kan man ha möte med banken om lånelöfte när jag just fått jobb (ska skriva på anställningsavtal under veckan förmodligen) :angel::confused:

Jag är nästan lite irriterad att jag såg det där huset jag länkade till i förra tråden. Jag skulle gärna vilja ha det. Men jag lär väl inte ha sån tur att det ligger kvar i typ 6 månader så jag får ihop kontantinsatsen :meh: Hur snabbt kan man ha möte med banken om lånelöfte när jag just fått jobb (ska skriva på anställningsavtal under veckan förmodligen) :angel::confused:

Banken brukar inte vilja skriva något förrän du blivit fast anställd, alltså kommit genom ev. provanställning som brukar vara mellan 1-6 månader. Å andra sidan kan du alltid ringa och prata med dem så fort papprena är skrivna, man vet aldrig.

Har för mig att de brukar vilja att man varit fast anställd i minst sex månader innan de beviljar lånelöfte.
Upplever bankerna som mycket mer restriktiva med utlåningen nu än tidigare.

Åt en cheese prata till middag. Köpte tre påsar med kanel bullar :cautious:

Pratade med ragget på skype, han vågade dock inte prata halvvägs igenom då det fanns kollegor i närheten :D Så nu har han tydligen bestämt sig för att skaffa internet så att han kan ha lööööööve samtal med mig hemma istället för på jobbet :rofl::rofl::rofl:

Nu ska plocka in den sista rena tvätten i hyllorna och sen kolla på senaste game of thrones och äta kanelbullar.

Banken brukar inte vilja skriva något förrän du blivit fast anställd, alltså kommit genom ev. provanställning som brukar vara mellan 1-6 månader. Å andra sidan kan du alltid ringa och prata med dem så fort papprena är skrivna, man vet aldrig.

Har för mig att de brukar vilja att man varit fast anställd i minst sex månader innan de beviljar lånelöfte.
Upplever bankerna som mycket mer restriktiva med utlåningen nu än tidigare.

Ja det är rätt troligt att det är så :) men man kan ju fråga sen när man skrivit på kontrakt och sett hur lång provanställningen är osv :)

Åh gud, jag tittar på avsnitt 10 av ett program som verkligen verkligen helt häpen (nästan chockad); Oliver Stone's "The Untold History of the United States".
Alltså, jag är verkligen inte någon vän av deras politik men hjälp, jag blir ju nästan rädd :crazy: Jag försöker ta det hela med en nypa salt, men konspiratören i mig nickar ivrigt instämmande :cautious:
Ibland undrar jag vad de forna amerikanska presidenterna skulle säga om dagens politiska klimat där borta :cool::cool::cool: (de skulle dö av skam!)

giphy.gif

:D:D
GIF_disney_pixar_tears_bambi.gif

(oh god, you hit bambi - how could you? :eek:)

:D

Woah, (ca år 2008) i england tjänade företagsledare 20 gånger mer än en vanlig arbetare, i japan tjänade de 11 gånger mer och i usa 343 gånger mer! :eek::eek::eek::banghead::banghead::banghead:
Och jag som tyckte att 20 gånger lät mycket bara det O_o

Alltså, jag vet inte om jag skulle flytta dit om någon ens betalade mig för det O_o

Woah, (ca år 2008) i england tjänade företagsledare 20 gånger mer än en vanlig arbetare, i japan tjänade de 11 gånger mer och i usa 343 gånger mer! :eek::eek::eek::banghead::banghead::banghead:

Alltså, jag vet inte om jag skulle flytta dit om någon ens betalade mig för det O_o

Jag hade lätt kunnat bo i nåt av dom länderna i några år om jag får sådan lön.

Jobba en månad och få betalt för 20.

Jobba 10 månader och få betalt för 3430 månader låter bättre.

3430 månader är rätt många år :idea:

Inte ett dugg förvånad tyvärr.. I USA ska man bara bo om man har obegränsat med pengar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 974
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 069
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka