Vad innebär barock?

I

Iida

Hejsan!

Jag undrar vad som skiljer barcok från s.k "klassisk dressyr?" Är helt oerfaren inom detta men är lite nyfiken!
 
Bra fråga.

Barockdressyr i strikt mening är ridkonst som utövas i samma stil och enligt samma metoder som under barocken.

Klassisk dressyr skulle man kunna säga är den ridning som gått i arv och utvecklats från generation till generation, den kärna som står sig när man polerar av alla trender och avarter.

Det är ett sätt att uttrycka det. Sen finns det de som tycker att klassisk ridning är allt som inte är western, och att alt som inte är tävlingsridning är barockridning, och så vidare och så vidare i all oändlighet :D
 
hmmm... okej... :confused:
Jag vet nu inte hur man red under barocken... Har barocken ngr spec. kännetecken? Hur kan jag skilja en barockridare från någon som rider klassisk dressyr om jag ser dem båda rida?????
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har noterat att gamla gårdar ofta ligger rätt tätt. Åtminstone där jag håller till. Husen ser ut att vara 1800-tal i grunden, men...
Svar
6
· Visningar
377
Senast: MissFideli
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 404
Senast: Roheryn
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 611
Senast: Shixle
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 758
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp