Vad innebär St George och FEI?

S:t George är på nivån Medelsvår A. Det svenska programmet som förut hette svenskt S:t George heter numera Msv A.
Det internationella S:t George heter fortfarande FEI:s S:t George.

FEI=Federation Equestre Internationale vilket är det internationella ridsportförbundet.
Dressyrprogram som heter 'FEI:s någonting' är internationella program som gäller i hela världen, dvs samma program i alla länder. FEI-program finns på alla nivåer från LA och uppåt men de heter i regel inte 'LA' utan t.ex. 'FEI:s inledande program för ponnyryttare' som är på LA-nivå.
De program som inte har FEI:s i namnet är nationella program och gäller bara i det egna landet.
 

Liknande trådar

Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 455
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 442
Senast: Milosari
·
Dressyr Snälla kan någon hjälpa mig att förstå de nya kvalificeringsreglerna? Jag har kvalat i msv b:5 så jag får starta msv a:1 & s:t George...
Svar
3
· Visningar
2 135
Senast: Heineken86
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
343
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp