Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, bonde, är ett yrke där tiderna varierar. Antingen 04.30 - 23.00 under skördetid eller 04.30 - 16.30 under den riktiga lågintensiva perioden... Baserat på mina grannars verksamhet.
Observera att de vissa år faktiskt tar 10 dagars semester också.
Det där beror på om man har djur eller inte! Min sambo jobbar ofta från 9 (går ut och jagar vid 5 dock..) till 18.
Men sen jobbas det veckorna runt, men ibland så kan det bli tre dagar ledigt, hans pappa kan ibland ta bort mot en vecka ledigt.
Men då är de tre stycken som jobbar.
Men aldrig att jag hade haft en djurbondeDå hade man själv stått där vid 5 i ladugården, obetalt bara för att det ska gå runt.
Jobbar skift som processoperatör på en pappersfabrik. Kör indunstning och talloljekokeri, så länge det nu varar.. varslen haglar och jag är typ sist in.
/AA
Kl
Jag pluggar till polis och är snart klar!![]()
(jobbar dessutom på Posten och IKEA).
Jag jobbar som vfx artist i filmbranchen. Designar drakar och monster och miljöer till biofilmer.
Roligt och kreativt men många sena kvällar och helger.
Oj redan?! Tyckte inte det var länge sen alls både du och jag var mitt uppe i ansökningsprocessen![]()