Vad kan detta vara. Ohyra?

Bukefalos 30 år!

Avalbane

Trådstartare
1000015538.webp

Vad kan detta vara för något?
En stor sektion av busken som är runt min uteplatsen ser ut såhär och är full med något kryp med vingar.😅

Är något orolig för mina egna växter som jag har därute nu sommartid. Dom står vid busken där den är som värst. Funderar på om jag kanske lär möblera om så dom står längre ifrån det drabbade delen.

Ah. Är det sånna.
Får vänta och se om det blir bättre när dom kommer och klipper den sen då. Såg att min uteplatsgranne också hade liknande blad på sin.
Kanske ska flytta mina andra växter sålänge en bit då. Så får bladlusarna lite jobb än att bara gå vidare till nästa.

Ah. Är det sånna.
Får vänta och se om det blir bättre när dom kommer och klipper den sen då. Såg att min uteplatsgranne också hade liknande blad på sin.
Kanske ska flytta mina andra växter sålänge en bit då. Så får bladlusarna lite jobb än att bara gå vidare till nästa.
Antar att det inte är någon ide att göra en felanmälan. Får låta naturen ha sin gång helt enkelt. 😅

Ah. Är det sånna.
Bladlössen har vingar som du ser, så du kommer inte undan annat än att bekämpa dem. Det kan gå att spola av dem med kallt vatten om växten tål det, annars som @Krålus säger så testa med såpvatten.

Spraya med såpvatten.

Bladlössen har vingar som du ser, så du kommer inte undan annat än att bekämpa dem. Det kan gå att spola av dem med kallt vatten om växten tål det, annars som @Krålus säger så testa med såpvatten.
Får se hur det går då. Mina växter har jag inte sett något på ännu. Annars får jag spraya på dem. Är bara på själva häcken som jag har runtom uteplatsen. Just nu är den rätt så enorm. 😅

Har jag tur då så kommer det några kalla regnskurar som kan skölja bort några. Annars kanske jag får blanda en balja såpvatten och börja spraya. :rofl:
Men ska se om jag får någon tid i veckan och klippa lite iallafall så får jag bort endel kvistar på den till en början. Börjar ändå bli lite väl vildvuxen nu.

Annars brukar dom som klipper gräset ta buskaget också, men dom har inte varit hit ännu och gjort något åt det.

1000015544.webp

Får se hur det går då. Mina växter har jag inte sett något på ännu. Annars får jag spraya på dem. Är bara på själva häcken som jag har runtom uteplatsen. Just nu är den rätt så enorm. 😅

Har jag tur då så kommer det några kalla regnskurar som kan skölja bort några. Annars kanske jag får blanda en balja såpvatten och börja spraya. :rofl:
Men ska se om jag får någon tid i veckan och klippa lite iallafall så får jag bort endel kvistar på den till en början. Börjar ändå bli lite väl vildvuxen nu.

Annars brukar dom som klipper gräset ta buskaget också, men dom har inte varit hit ännu och gjort något åt det.

Visa bifogad fil 169063
Bladlöss är inget som försvinner på några veckor.

Bladlöss är inget som försvinner på några veckor.
Tyvärr gör dem ju inte det.

Tänker att i nödfall får jag hålla efter och spraya mina egna plantor och hoppas på det bästa. Och så får häcken vara bara och sen vänta till snön o kyla kommer igen då.

Skönt nog har jag inte planterat så mycket så är hanterbart att göra punktinsatser.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?