Vad kan era hundar?

Sv: Vad kan era hundar?

Ja vad kan han, sitt, ligg, stå, nej, stanna, varsågod.

Sen typ "det kommer nån", hälsa. då tar han upp ena tassen, "godis på nosen" tills man får ett varsågod.

Han kan även "in" och "ut"

Sen kan han mysa jättebra och är kung på att se helt underbart söt ut :D :love:
 
Sv: Vad kan era hundar?

Just det! Min hund vet att NEJ betyder att hon ska sluta med vad än hon håller på med för hyss.
 
Sv: Vad kan era hundar?

min lilla valp kan ganska mycket faktiskt ... blir tio veckor imorn:

-sitt ( behöver inte säga nått eller visa handtecken .. söker ögon
-kontakt och nicker litet ... )
-ligg ( när jag pekar på marken )
-vänta ( typ still både när hon ligger sitter och står)
-nej
-kom
- vinka med framtassarna
- hopp
-gå på bakbenen
-attakera pappa :D om man ropar " ta offe ! " det va meningen att hon skulle ta och hämta sitt gosedjur men sen blev det pappa på nått sätt
-rulla
- kullerbytta ( = kasta sig på marken .. då brukar hon göra en av bara farten :) )

... hon är så duktig min lilla gris ... :love: :love: :love:
 
Sv: Vad kan era hundar?

Min gumma kan det mesta

Först lydnad hoin kan vanlig lydnad
fot
sitt ligg stå
stanna stanna kvar
höger om vänster om
plats , marsch , aport ,
hit, före sök. Ja massa mer kan hon

rulla ,sitt fint , giv me faiv, tvätta sig, höger ,vänster,giv me tenn, död hund ,prata, skall,
ha godis på näsan , godag , kramas, plocka upp saker från golvet, backa, visa magen.
Hon är duktig på allt lättlärd.Träna några gånger så sitter det perfekt
 
Sv: Vad kan era hundar?

Okej. Låt se. Förutom sitt, ligg, stå, kom hit, plats; ja de där gamla vanliga så har jag lärt min hund :
* skall
* morra
* rulla runt
* dansa (han snurrar runt)
* ner med huvudet (fråga mig)

Plus lite annat som jag inte kommer ihåg just nu...

Kram !!!
 
Sv: Vad kan era hundar?

jag har lärt vovvan:

- sitt
- stanna
- kom
- ligg
- stå
- tass (men hon kan bara om man har godis :rofl:)
- puss (haha)
- hopp
- varsågod

sen kan hon också sånt som "ta katten!" när den är på vår tomt, och "buss på!" på skoj, hon springer alltid fram, sen viftar hon på svansen..
 
Sv: Vad kan era hundar?

Mina hundar kan det viktigaste, sitt, ligg, stanna, gå fot, gå bakom, kom etc etc.

min vovva kan även kryp, sök, rulla runt, fånga (såklart, ett matvrak är hon) och lite till... kommer ej på det nu :)

min mops han kan dansa (då han ställer sig på bakbene och snurrar runt), snurra runt, sök (med hans såkallade näsa, är det inte otroligt?) han kan "stenen" då han hoppar upp på allt, mest stenar och ser söt ut. nyligen har han börjat trotsa mig och vägrar komma när man ropar, han sitter bara och vickar på huvudet och ser söt ut. lite svårt att bli sur på honom då. ^^
 
Sv: Vad kan era hundar?

Vi har ju haft Atlaz i 3 veckor nu och han kan.

Puss

Nej

Varsågod ( ibland ;) )

Hit ( ej tävlings sammanhang )

Hopp och studs

Stå

( ligg går bara ibland, det är svårt med en stor kropp )
 
Sv: Vad kan era hundar?

Hmm.. Vad mycke era hundar kan!! :)

Lill-dogge kan:
Kramas (vill mkt gärna kramas när man är i stallet vilket innebär att min jacka alltid är brun oavsett grundfärg) :love:
Sitt
Ligg
Nej
Hit
Spela död
Rulla
Kryp
Tack/give me five
Hopp
Leta
Stanna kvar
Gå här
Gå upp på trottoaren
Ta det lugnt
Gå bak (eftersom han hoppar över till baksätet så fort jag går iväg o han sitter kvar i bilen :angel: )

Ja.. Det var väl vad jag kom på just nu.

Kom på nu att jag måste börja lära honom bakom, framför och fot på allvar snart. :idea: Ska ta tag i mej själv o göra det.. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad kan era hundar?

Åååå... nu fick jag riktig ångest! Vad mycket roliga saker era vovvar kan. Vi har kommit av oss rejält nu. Dumt. Men nu, när tentan är avklarad, ska jag anstränga mig igen.

Pinglan
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 868
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 611
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 764
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Ni får ursäkta om det här blir rörigt, men jag är helt chockad just nu! Kom precis in, men aussie var ute på tomten och jag väntade...
2
Svar
23
· Visningar
3 467
Senast: mallotten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp