Vad kompromissar du med?

Sv: Vad kompromissar du med?

Jag och sambon är nästan varandras motpoler så där blir såklart en del kompromissande för att få det att gå ihop. Han är allergisk mot "allt" så jag får skippa drömmen om kåk på landet och en massa djur. Som tur är verkar han tåla hunden hur bra som helst :). Hade han inte gjort det hade jag nog inte fortsatt att träffa honom. Men även om det blir lite kompromissande så känner jag egentligen inte att jag offrar något, det enda som grämde mig var att hunden inte kan sova i sängen. Resten känns helt okej faktiskt, det spelade tydligen inte så stor roll som jag trodde.

Men något som jag aldrig någonsin kan offra är frihetskänslan. Jag har alltid träffat väldigt snälla killar och aldrig blivit illa behandlad eller så. Men ett par av dem har försökt begränsa min frihet genom att försöka få mig att få dåligt samvete om jag har för roligt på egen hand. Jag slår bakut direkt! Det fixar jag verkligen inte. Det andra är någorlunda samma politiska åsikter. Jag vill ju inte ligga med en idiot. Det finns inget som är så antändande som "fel" politiska sympatier. Det tredje är konstigt nog mörkt hår och bruna ögon. Det längsta jag har dejtar någon blåögd var ca 2 månader, om ens det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 059
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 774
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 130
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 760
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp