Vad köpa till kattunge???

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lolo19
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 914
L

lolo19

Hejsan
På fredag blir det ev tillökning i familjen, med en liten kattbebis. Vi har en katt sedan innan som gärna vill ha sällskap. Hon är ca 2 år nu så jag minns inte riktigt vad vi behövde till henne under kattunge tiden? Vi bor på landet så katterna får gå ut så mkt de vill. Vad behöver man köpa till en liten katt? Vi har ju redan en del,låda,transportbur, leksaker,sovplatser,filtar o kuddar :smirk:
Men vad behöver man mer,och vad behöver man tänka på den första tiden?

MVH
Louise

Sv: Vad köpa till kattunge???

Ja du, har ni redan katt har ni ju redan det mesta. Alla katter accepterar inte att dela låda, så i framtiden kanske en till kattlåda behövs. Lite av kattungens nuvarande foder är bra, så att man slipper göra foderbyte när katten ändå är stressad över flytten.
Tänk på att kissen bör vara minst 12 veckor, och ska vaccineras (och ev. id-märkas) om det inte redan är gjort. :)
Ta det lungt och låt lillen kika runt lite innan de får träffa varandra. Det brukar vara en del gruff och fräs första veckan, men vuxna katter brukar inte vara elaka mot småttingar. Kastrera tidigt om katten ska gå ute, det finns alldeles för många hemlösa husisar redan, om alla tar sitt ansvar blir situationen bättre.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: MJLee
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 975
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka