Bukefalos 28 år!

Vad krävs för att få försäkra?

Y

Ynthe

Får ju hem min lilla gris (läs katt :p) snart, och han ska ju givetvis försäkras, och då i Agria (har alla djur där, enklast så). Undrar nu vad som krävs för att få försäkra? Veterinärintyg lär man väl ha, så allt står rätt till och vaccinationer behöver man väl också? Något mer man ska tänka på att ha när det gäller försäkringen?

Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

när jag har försäkrat mina katter har det räkt med ett telefonsamtal. Fast jag har bara haft vetvårdsförsäkring, ej livförsäkring. Då kanske man behöver vet intyg o dylikt....?
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

Jaså minsann... För mina andra är också bara vetvårdsförsäkrade, men dom behövdes det något friskintyg för, har jag för mig *rådvill*

Ska även ha nya katten enbart vetvårdsförsäkrad, "ligger" inga pengar i honom direkt (huskatt), och ifall han skulle dö oturligt nog, skulle inga pengar kunna ersätta honom iallafall.
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

Hur det är med Agria vet jag inte, men jag har Folksam och lyfte på luren senast igår och tecknade ny försäkring på lilla Cleo -namn, ras, ålder och färg var allt de frågade efter.
Det är "bara" vet.vård som de andra två -för 325 om år.
Är katten över ett år behövs intyg från vet. har jag för mej.
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

Vetintyg behövs inte för en ungkatt hos agria, men det är ju alltid vettigt att ha ifall något dyker upp som försäkringsbolaget kan få för sig att strula om. Jag tror att oregistrerade katter behöver vara id-märkta på något sätt, med chip eller tatuering.
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

Nja, vad jag förstått det så får man 10% rabatt om katten är märkt på något sätt, sen huruvida den är registrerad eller ej är oväsentligt. Givetvis kan det ju alltid vara bra att göra en besiktning på honom, då "vet" jag ju även att jag får hem en frisk katt (vilket jag vill ha, såklart), samt att ev oklarheter mellan mig och försäkringsbolaget kan gå smidigare till då isåfall.

Men då vet jag iallafall hur jag ska göra och vad som gäller! Tackar så mycket :bow:
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

Ok. När jag försäkrade min gamling fick jag inte göra det utan chipnumret, eftersom han inte var svenskreggad då, men det kan ju ha ändrats sedan dess. Lycka till med den lille!
 
Sv: Vad krävs för att få försäkra?

Jag har mina kisser försäkrade i Folksam..det var bara att ringa så blev dom försäkrade..Men jag TROR att över 7 år hos Folksam krävs vet. intyg..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: iNHALE
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 012
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 510
Senast: Kirre
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 217
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp