Vad läser du just nu? Del 8

Kanske fungerar den bättre som ljudbok på svenska? Det var en himla bra inläsning tycker jag och med bara en person (tycker sällan det fungerar bra med flera annat än i undantagsfall)

Och på tal om engelska ljudböcker så lyssnar jag och sambon på Kidnapped (den gamla Stevensson-boken) som vi fattar typ hälften av men den är helt underbart inläst av Robbie Coltrane (eller som jag mest tänker på honom, Hagrid) :D:love:
Hmm, ja den skulle nog funka bättre på svenska i så fall. Jag trodde att det skulle vara bra med flera olika inläsare, framförallt när det hoppar runt mellan så många olika karaktärer som här, men det verkar som att jag hade fel! Ska försöka hålla mig till böcker med endast en inläsare från och med nu.

Åh, avundsjuk på er som får lyssna på Hagrid flera timmar i sträck! :love:
 
Jens Henrik Jensen - De hängda hundarna. En helt ok spänningsroman där en fd elitsoldat, numera utanför samhället, blir indragen i en mordhistoria. Han tvingas försöka utreda den eftersom han själv blir misstänkt.
Spännande men jag gillar inte att vissa lösa trådar förblir lösa. Och egentligen är storyn lite väl otrolig. Men, som sagt, det är spännande och rätt välskrivet.
 
Tips på bra svenska författare? Lyssnar på så mycket skräp så jag känner att jag behöver något bra innan jag ger upp mitt projekt med var tredje bok av svensk författare.
 
Läser du också @Klara eller lyssnar du bara? För om du läser så säger jag bara Elin Säfström! Älskar hennes böcker!

Annars kanske du skulle gilla Silvervägen om du inte lyssnat på den?
 
Just ja, jag har gillat Mattias Edvardssons böcker som utspelar sig i Lund @Klara och såklart Jessica Schiefauer

Blev klar med den senares Pojkarna igår och den var verkligen bra! Annorlunda men väldigt bra!
 
Läser du också @Klara eller lyssnar du bara? För om du läser så säger jag bara Elin Säfström! Älskar hennes böcker!

Annars kanske du skulle gilla Silvervägen om du inte lyssnat på den?

Jag har under sommaren lyckats läsa flera böcker, så numera läser jag också. Min hjärna har äntligen börjat samarbeta med mig igen. :up:

Just ja, jag har gillat Mattias Edvardssons böcker som utspelar sig i Lund @Klara och såklart Jessica Schiefauer

Blev klar med den senares Pojkarna igår och den var verkligen bra! Annorlunda men väldigt bra!

Tack för tips. Ska kolla upp dem. :up:
 
Igår lyssnade jag på I skymningen sjunger koltrasten av Linda Olsson. Handlar om tre personer, grannar, som var och en är på en mindre bra plats i sitt liv och hur de bygger upp en relation och vänskap med varandra.

För det första hade jag väldigt svårt för uppläsaren. Tyckte inte alls att det funkade, men boken var kort så jag lyssnade ändå.

Första halvan var riktigt bra och jag blev positivt överraskad. Men sedan gick det utför. Andra halvan av boken tog, enligt mig, helt fel vändning. Och slutet! :arghh:

Alltså, det kanske är en grej det där med att man inte får veta hur det går utan man ska fundera på det själv. Det kanske är en grej. Men det är verkligen inte min grej.
 
Den här var lite kul.
http://selmastories.se/bokhyllan/tips-listor/bocker-som-alla-laste/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=SelmaStories&utm_content=17 böcker som precis ALLA läste

Jag hade läst 12 av de 17 böckerna som ”precis alla läste”. Klart mainstream. :D Men vad gör Erlend Loe på listan?
14. Har inte läst Loe, Moyes eller Omgiven av idioter (och lär inte göra det).
På den andra listan - 15. Men några var verkligen länge sen, känns som om man kanske borde läsa om någon.
 
De senaste veckorna har jag lyssnat på Jan Guillous Rött och svart + Att inte vilja se. Tänkte ge mig på Blå Stjärnan efter det men kände att jag behövde något annat ett tag.
Har just lyssnat färdigt på Håkan Nessers De vänsterhäntas förening, jag gillar hans deckare som inte bara innehåller en kriminalhistoria utan också lite livsfilosofi. Han har blivit lite sämre sen han blev religiös men är fortfarande läsvärd.

Hat bestämt att nästa bok blir Selfies av Jussi Adler-Olsen. Tycker att Stefan Sauk verkligen läser böckerna i den serien bra. Tycker också att historierna är både välkomponerade och välskrivna.
 
Jag har just läst Flytten till Cornwall av Liz Fenwick och jag vet inte riktigt vad jag tycker, den var intressant till slutet då det blev väldigt hetsigt och kändes som om författaren knöt ihop säcken för att hon var tvungen, inte för historien var klar.
Jag håller på med Alltid din dotter av Caroline Säfstrand och än så länge verkar den åtminstone intressant men jag har bara kommit en bit, lite väl bohemisk huvudperson som inte riktigt känns rätt men det kanske ger med sig.
 
Jag har just läst Flytten till Cornwall av Liz Fenwick och jag vet inte riktigt vad jag tycker, den var intressant till slutet då det blev väldigt hetsigt och kändes som om författaren knöt ihop säcken för att hon var tvungen, inte för historien var klar.
Har du läst eller lyssnat på den? (Antar läst men ja bäst att fråga :o ) Jag försökte nämligen lyssna på den och klarade mindre än 10 minuter så funderar på om det är värt att läsa den istället?
 
Den här var lite kul.
http://selmastories.se/bokhyllan/tips-listor/bocker-som-alla-laste/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=SelmaStories&utm_content=17 böcker som precis ALLA läste

Jag hade läst 12 av de 17 böckerna som ”precis alla läste”. Klart mainstream. :D Men vad gör Erlend Loe på listan?
Jag hade visst läst 14 av dom böckerna :o:D
Jag funderade mest på varför just den boken av Loe - för det var ju ett tag som typ alla läste honom men då var det Doppler och inte Naiv.Super :o Däremot var det typ ingen som läste någon annan bok än den (och möjligtvis Volvo lastvagnar)
 
Har du läst eller lyssnat på den? (Antar läst men ja bäst att fråga :o ) Jag försökte nämligen lyssna på den och klarade mindre än 10 minuter så funderar på om det är värt att läsa den istället?
Jag har läst den, på telefonen visserligen ;) Men ja den var väldigt rörig i början, det var svårt att få någon ordning på personerna men det föll på plats så småningom. Men det är inget mästerverk, tidsfördriv, absolut men ingen bok jag kommer att bära med mig. ;)
 
Jag har läst den, på telefonen visserligen ;) Men ja den var väldigt rörig i början, det var svårt att få någon ordning på personerna men det föll på plats så småningom. Men det är inget mästerverk, tidsfördriv, absolut men ingen bok jag kommer att bära med mig. ;)
Då tror jag att jag kan låta bli att läsa den :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 955
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 941
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 151
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp