Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, de böckerna är lite jobbiga på det sättet, även om det var längesen jag läste dem.Börjat läsa Högt bland Saarijärvis moar av Väinö Linna. Gillar det lite gammaldags språket, men ibland lite svårt då dialogen är skriven på dialekt. Händer egentligen inte så mycket men jag vill ändå fortsätta läsa.
Quicksilver är bra. Jag gillar Lightlark-serien också.Är sen på bollen men har precis läst ut ACOTAR-serien. Fastnade i den i stort. Gillade verkligen sista bokens handling men tyckte den var alldeles för ingående i sexbeskrivningarna, bitvis var det ju typ porrnovell.
Finns väl hur mycket romantasy som helst antar jag. Har ni några tips? Har läst första och nästan hela andra fourth wing men ledsnade då jag tyckte huvudpersonen blev för tjatig.
Är sen på bollen men har precis läst ut ACOTAR-serien. Fastnade i den i stort. Gillade verkligen sista bokens handling men tyckte den var alldeles för ingående i sexbeskrivningarna, bitvis var det ju typ porrnovell.
Finns väl hur mycket romantasy som helst antar jag. Har ni några tips? Har läst första och nästan hela andra fourth wing men ledsnade då jag tyckte huvudpersonen blev för tjatig.
Med reservation för att det var ett tag sedan jag läste några av dem, men kan inte minnas något om vikt.Jag skulle gärna vilja ha tips på feelgood-böcker där vikt inte nämns. Så sjukt tröttsamt.
Vet inte hur många böcker som börjat lovande, men som jag sen ratat eftersom huvudpersonen börjat med nåt vikt/kropps-jidder på sida 14. Suck.
Med reservation för att det var ett tag sedan jag läste några av dem, men kan inte minnas något om vikt.
Om feelgood i kombination med deckare är ok rekommenderas även
- En oönskad julklapp av Sara Molin
- En snöängel till jul av Johansson/Molin/Gunnarsson
- Sommarvindar och sanningar
- av Caroline Möllesand
- Tända stjärnor av Anneli Olsson
- Rosenträdgården av Kristina Collén
- Serien Morden i Falsterbo av Olseni/Hansen
Så sjukt tröttsamt! Och så himla vanligt i just feel good-romaner skrivna av kvinnor, särskilt de lite äldre böckerna som var poppis på typ 90- och 00-talet (tänker på ex Marian Keys böcker).Jag skulle gärna vilja ha tips på feelgood-böcker där vikt inte nämns. Så sjukt tröttsamt.
Vet inte hur många böcker som börjat lovande, men som jag sen ratat eftersom huvudpersonen börjat med nåt vikt/kropps-jidder på sida 14. Suck.
Är sen på bollen men har precis läst ut ACOTAR-serien. Fastnade i den i stort. Gillade verkligen sista bokens handling men tyckte den var alldeles för ingående i sexbeskrivningarna, bitvis var det ju typ porrnovell.
Jag älskade första boken. Andra gav jag upp väldigt kvickt, fattade ingenting av den.Läste precis ut Väninnorna på Nordiska Kompaniet av Ruth Kvarnström-Jones. Tyckte den var hyfsat bra men lite rörig och alldeles för många karaktärer, önskar att hon hade valt ut två max tre som man fick följa istället för över tio olika personer och inte en massa små ytliga berättelser genom boken. Hade helt enkelt velat ha lite mer djup i boken.
Såg att författaren har påbörjat del tre av ”Stockholms pärlor” så det kan ju bli lite spännande och se vad hon har valt.
Vad trist men kanske inte heller någon större förlust. Den var lagom att läsa på tåget (pendlar till och från jobbet) men inget jag sträckläste hemma.Jag älskade första boken. Andra gav jag upp väldigt kvickt, fattade ingenting av den.