Sv: Vad måste du byta ut?
*kl*
Först o främst så får jag skrota min sadel - problemet är väl att TR inte tillåter att man rider barbacka?!
Spontant så måste jag förstöra eller byta ut mina vita boots, dock har jag ännu ej hittat några vita neoprenboots i rätt storlek utan logga (har kollat innan, men det finns nog, nånstans). "Nya" tävlingsbenskydden tror jag klarar sig.
Alla mina tävlingsskjortor/tröjor får jag skrota, fast att jag inte ens tror någon vet vad ELT är för märke, och där det står "Jacson Wear" är minilitet, men ändå längre än tre centimeter.
Jag får nog gå från mina skinnhandskar tillbaka till mina gamla jacson, den loggan klarar sig precis.
Täcken/ländtäcken ochtransportskydd är nog ganska kört det också. Ja, tävlingssuget blir helt klart mindre, jag har helt enkelt inte råd med först den saftiga licensen och sen behöva byta ut täcken o transportskydd för att ens kunna lasta ur på tävlingsplatsen..
Nog för att tillverkarna kommer att följa, men det skulle ju behöva en rimlig övergångsperiod så man har möjlighet att byta ut efter hand. De kunde ju t ex samtidigt som de kom med benskyddsreglen gått ut o sagt att "2012 så kommer dessa regler att gälla" så kunde tillverkarna gjort skydd som både höll måttet OCH hade små loggor. Nu får man köpa nya grejer. Igen. O då tävlar jag normalt dressyr o är således ganska förskonad. Väljer jag att täävla distans igen är jag rätt körd eftersom inga av mina benskydd klarar sig, hjälmen gör det nog inte heller och inte jackan, längre än så vågar jag inte ens tänka..