Bukefalos 28 år!

Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Snabb googling ger att pressokanna verkar dyrt. Vattenkokare har jag.
Om du behöver öka på dina värdinnepoäng(man kan ju också skita i't): Med en vattenkokare och en filterhållare(de i plast kostar under fyrtio spänn på Clas Ohlsson) behöver du bara filter(brukar kosta typ en tia) och bryggkaffe. Problemet är väl att ett öppnat paket kaffe tappar smak rätt snabbt, men det funkar kanske att stoppa det i frysen, som en del säger?
 
Om du behöver öka på dina värdinnepoäng(man kan ju också skita i't): Med en vattenkokare och en filterhållare(de i plast kostar under fyrtio spänn på Clas Ohlsson) behöver du bara filter(brukar kosta typ en tia) och bryggkaffe. Problemet är väl att ett öppnat paket kaffe tappar smak rätt snabbt, men det funkar kanske att stoppa det i frysen, som en del säger?

Haha, jag behöver nog inte öka på mina värdinnepoäng men när jag har vänner som anstränger sig för att jag ska ha sånt jag äter (veganskt) och gillar hos dem (trots att det är saker de själva aldrig skulle köpa annars) så känner jag väl att det är trevligt att kunna bjuda kaffedrickare på kaffe.
 
Snabb googling ger att pressokanna verkar dyrt. Vattenkokare har jag.
Jag skulle personligen säga att snabbkaffe är helt okej, men det är inte extrembilligt det heller. Om det inte är så att du har någon form av bjudning så kan jag inte se varför du tvunget ska behöva kunna bjuda på kaffe heller.

Är det någon du tror kan tänkas vilja dricka kaffe hos dig är det ju bara att upplysa den om att du saknar kaffebryggare och kaffe, men har snabbkaffe, så kan den själv välja att köpa med snabbkaffe.

Det är jättesmidigt, om man har vänner som saknar te eller kaffe, så köper man själv och placerar där så att det finns när man kommer på besök... :angel:
 
Jag är också en sån där jobbig människa som inte dricker kaffe. Eller té. Eller saft. Eller läsk. Eller mjölk för den delen. Jag dricker vatten helt enkelt, och det tycker folk är väldigt jobbigt. Själv förstår jag inte riktigt grejen, spelar det någon roll vad man dricker när man är på besök tillexempel? Erbjudandet finns ju ändå där, och "det är ju tanken som räknas".
 
När jag som tedrickare läser den här tråden blir jag glad att vi är majoritet tedrickare i umgängeskretsen. Några dricker både kaffe och te och andra har partners som dricker kaffe så det finns alltid båda delarna.
Jag själv kan ställa fram åtminstone 5 tesorter om vi ska fika.
 
Ja, det är faktiskt snorjobbigt att inte gilla kaffe. Än värre att jag dessutom inte heller dricker te. Folk vet liksom knappt vad de ska ta sig till när jag kommer på fika :crazy:.
Jag förstår dem. Det känns konstigt att erbjuda saft till personer som har fyllt 16 år och vin är det ju inte alltid läge för. Plus att vin till tex nybakade bullar eller annat fikabröd/glass/paj är lite udda.
 
Jag förstår dem. Det känns konstigt att erbjuda saft till personer som har fyllt 16 år och vin är det ju inte alltid läge för. Plus att vin till tex nybakade bullar eller annat fikabröd/glass/paj är lite udda.
Juice är ju en bra grej annars. Eller bubbelvatten eller vanligt vatten.

Du får skaffa en fickplunta och ha saft i, då behöver de bara erbjuda vatten så fixar du resten ;)
:up: :D
 
Det var bara menat som tips, eftersom jag vet att det ÄR bökigt för folk.
Bäst är när min partner är med för han tycker inte att te är jobbigt. Men när folk varken gillar kaffe eller te hjälper ju inte det.

Men det ÄR lite knäppt att det blir en sån grej med kaffet.

Får jag middag hos folk som inte dricker kaffe själva blir jag helt vilsen efter maten. Jag är svårt beroende.
 
Juice och bubbelvatten har jag aldrig hemma. Bara vatten känns - sorgligt. Alltså, det här ÄR lite socialt svårt. Kaffekulturen har oss i ett fast grepp.
Inte jag heller. Om jag vet att jag får besök som varken dricker kaffe eller te kan jag ju ordna något, men annars blir det klurigare. Jag brukar nog försöka truga med olika sorters te som egentligen inte är te:o
 
Gud vad skönt, jag klarar er allihop.
Jag har svart, rött och grönt te. Samt nåt läskigt fruktte och PG-tips. Chai-te finns också. Sen finns pulverkaffe och snordyrt nymalet kaffe. Hemlagad lingonsaft och bubbelvatten. I värsta fall kan jag pressa några apelsiner och en citron till Niffe eller göra en smoothie.
Och ja, jag skummar mjölk.

Det är lurigt. Jag brukar alltid fråga nykomlingar innan om de dricker kaffe, eller om de föredrar annat.
Vill vederbörande dricka endast specifika saker uppskattar jag en förvarning så jag har det hemma.


Gillar de inte min mat däremot åker de ut. :rage:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp