Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här veckan är galen, idag hämta vedpanna, imorgon köra skytteltrafik till Byggmax efter virke och ved, lördag till Nyköping efter ett överfullt släpkärrelass isolering jag hittade på Blocket för en struntsumma (fint med folk med panik aĺa "ta skiten för en hundring") och så fick jag en hel säck arbetskläder igår också. Vissa veckor finns inget stopp på prylregnet.

Du ska blanda ihop hälften kokt linolja och hälften terpentin, då tränger det in och impregnerar bra. Det är ett gammalt målarknep för ytterdörrar och förbehandling av renskrapade fönsterbågar mm. Dom gamla hantverkarna visste, och jag har sugit upp sån kunskap som en svamp.
Tack för tipset. Jag får spara det till nästa gång då jag redan hunnit behandla dörren. Förhoppningsvis dröjer det innan den här dörren är slut ändå och det tar bara drygt en timme att göra en ny. (Det är den innersta av jordkällarens tre dörrar.) Dessutom har jag slut på terpentin sedan jag gjorde roslagsmahogny till en spaljé. Fast när jag tänker efter så har jag kvar roslagsmahogny i en bunke på vinden. Nåväl, det får jag ta till annat.

Du ska blanda ihop hälften kokt linolja och hälften terpentin, då tränger det in och impregnerar bra. Det är ett gammalt målarknep för ytterdörrar och förbehandling av renskrapade fönsterbågar mm. Dom gamla hantverkarna visste, och jag har sugit upp sån kunskap som en svamp.
Jag läste just inlägget igen. Kokt linolja? Vad jag lärt mig så lägger sig den kokta linoljan utanpå medan den råa linoljan tränger in.

Jag läste just inlägget igen. Kokt linolja? Vad jag lärt mig så lägger sig den kokta linoljan utanpå medan den råa linoljan tränger in.
Det är just därför man blandar ut den med terpentin. Kokt linolja blir bara ett skinn annars och apropå linolja så går den utmärkt att måla på rostiga prylar, då slutar rostangreppet. Vill man däremot ha långtidsverkande grundfärg till metall så slår inget blymönja, perfekt på gamla bilar under ett lager body. :up:

(Ja jag har en spann blymönja.) :angel:

Suttit på terapin och gråtit floder...nu ska jag försöka sudda ut mina söndergråtna ögon och ta mig i kragen och äta lunch med en kollega.

Låter som bullshit. Gammalt beprövat bullshit.

Har alltför många i min bekantskapskrets som levt så. Med en man som inte "har någon relation längre" med kvinnan han lever med :(En stark fantastisk kvinna hade det så i tio år. Han "skulle bara". Men när den där födelsedagen passerat, det där barnets examen firats, det där jobbprojektet var klart, ja då mådde kvinnan så dåligt att det inte var läge just då. Etc. I tio år. Sedan bröt hon.

Han får bevisa sig helt enkelt. Som så många andra män. Som inte gjort det.
/bistertanten

Kan bara hålla med!
Ok om han var öppen och hade alla kort på bordet utåt sett. Men när det ska smygas och låtsas liksom.. Han låtsas att han fortfarande är i ett förhållande med kvinnan han bor med utåt sett. Samtidigt som han har ett annat förhållande vid sidan av som han också hemlighåller, även för den andra kvinnan han låtsas att han är tillsammans med? :cautious: :laugh:Verkar en aning udda. Känns som en oattraktiv egenskap att inte kunna bestämma sig och att smyga omkring. Bra att du bröt @Marita73 !

Funderar över hur tusan jag ska klara mig till löning i september på det som vart över efter räkningarna betaldes imorse :nailbiting:

Funderar över hur tusan jag ska klara mig till löning i september på det som vart över efter räkningarna betaldes imorse :nailbiting:

Jag har också sjukt dåligt med cash efter att jag lagt undan det som ska gå till kubaresan. Men säljer som sjutton på Tradera nu. Kanske ngt att testa?

Tips! Kolla först vad det är om du inte redan vet. Jag gick till kiron med ett akut diskbråck och det gjorde saken mkt värre i det akuta skedet (slutade med att jag tappade känseln i underkroppen och en massa andra akuta nervrelaterade problem) och fick söka akutsjukvård
Jag vet vad som är problemet, det är återkommande dessvärre ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
907
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 206
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
66 697
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 288
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka