Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ligger 136 h på tre veckor för miginte konstigt att det känns slitigt.
Jag har dock inte bett om övertid, har inte blivit tillfrågad och har redan varit sjukskriven för utmattning en gång i årJag tycker i gengäld att det bara är 1-2 extrapass på tre veckor![]()
Jag har dock inte bett om övertid, har inte blivit tillfrågad och har redan varit sjukskriven för utmattning en gång i år![]()
Har du prövat det lilla ordet NEJ?Jag har dock inte bett om övertid, har inte blivit tillfrågad och har redan varit sjukskriven för utmattning en gång i år![]()
Jomen sånt är normalt! Vi har månadsavstämning så det ska stämma mellan första och sista i månaden. Det är där det blir för mycket. I juli skulle jag jobbat 108 h men har fått 125. I augusti ska jag jobba 136 h och det ligger redan innan den 21a, med en vecka kvar för dom att planera. Och extra lediga dagar tillåter inte personalläget så det kommer komma jobb där också. Det ser ju ut att vara jätteudda siffror nu men det är pga semester.Men har inte ni liksom jag på mitt jobb varierande veckor? Jag har ju vissa veckor bara 26 timmar jobb medan andra veckor är 50 timmar. Då är det ju inga konstigheter.
Jodå, vilket innebär att det just nu sitter en förtvivlad en och försöker släcka bränder som hens kollegor startat.Har du prövat det lilla ordet NEJ?
Jomen sånt är normalt! Vi har månadsavstämning så det ska stämma mellan första och sista i månaden. Det är där det blir för mycket. I juli skulle jag jobbat 108 h men har fått 125. I augusti ska jag jobba 136 h och det ligger redan innan den 21a, med en vecka kvar för dom att planera. Och extra lediga dagar tillåter inte personalläget så det kommer komma jobb där också. Det ser ju ut att vara jätteudda siffror nu men det är pga semester.
Ja jag lyckades få semester på det viset.Korta månader! Tråkigt dock att de inte klarar av att göra en vettig planering.
Ligger 136 h på tre veckor för miginte konstigt att det känns slitigt.
Ja jag lyckades få semester på det viset.Men vi har även arbetstidsförkortning till 36 h/v pga säkerhetstjänst och nattjobb osv.
Säkert! Men idiotiskt om man vill ha personal som håller i det långa loppet. Om jag åtminstone hade kunnat få ledigt i höst eller nåt hade det känts lättare tror jag, men det är så hopplöst att jag faktiskt har börjat plocka ut tidbanken i pengar iställetÄr det ens lagligt?!![]()
Som jag brukar muttra när jag kör bil. Det borde vara förbjudet med folk i trafiken.Alltså det vräker ner regn nu. Man ser knappt nåt på motorvägen, vi ligger 70-80 km/h. På vissa ställen ligger det asmycket vatten. Men folk håller ju inte avstånd!!!