Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag suttit har och hangt framfor datorn med en kopp kaffe sedan 5 am. Hundarna borjar insistera att det ar dags att starta dagen nu :p. Det ar dags for frukost. Det ar val bast att jag gor dem till viljes, Maken och jag ska aka ut och ata brunch ... sedan tanker jag tillbringa dagen i stallet med sondotter och barnbarn medan Michico blir pysslad med.:)

Men har inte ni liksom jag på mitt jobb varierande veckor? Jag har ju vissa veckor bara 26 timmar jobb medan andra veckor är 50 timmar. Då är det ju inga konstigheter.
Jomen sånt är normalt! Vi har månadsavstämning så det ska stämma mellan första och sista i månaden. Det är där det blir för mycket. I juli skulle jag jobbat 108 h men har fått 125. I augusti ska jag jobba 136 h och det ligger redan innan den 21a, med en vecka kvar för dom att planera. Och extra lediga dagar tillåter inte personalläget så det kommer komma jobb där också. Det ser ju ut att vara jätteudda siffror nu men det är pga semester.

Jomen sånt är normalt! Vi har månadsavstämning så det ska stämma mellan första och sista i månaden. Det är där det blir för mycket. I juli skulle jag jobbat 108 h men har fått 125. I augusti ska jag jobba 136 h och det ligger redan innan den 21a, med en vecka kvar för dom att planera. Och extra lediga dagar tillåter inte personalläget så det kommer komma jobb där också. Det ser ju ut att vara jätteudda siffror nu men det är pga semester.

Korta månader! Tråkigt dock att de inte klarar av att göra en vettig planering.

Om en liten stund är sista tvätten klar. Ska sen göra lite mat, har tagit upp en kycklingfilé, tror jag ska grilla den på den elektriska bordsgrillen jag köpte förra veckan :) Den och ett par majskolvar. Sen måste jag gå till gymmet :cautious::meh:

Min dag
Som målingen Skriet av Edvard Munch!
300px-The_Scream.jpg

En släkting död (en god vän undet uppväxten och kusiners pappa).
Incident med xet
Allmän panikkänsla.
Nåväl morgondagen blir bättre.
Inte hittade jag ett bord som jag behöver heller men det skiter jag i nu.

Alltså det vräker ner regn nu. Man ser knappt nåt på motorvägen, vi ligger 70-80 km/h. På vissa ställen ligger det asmycket vatten. Men folk håller ju inte avstånd!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
39 921
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 244
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025