Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande att har man dyrbar last får man lagligt köra över folk för att skydda den. Skyddar man högt uppsatta människor får man försvara som med sina liv.

Mycket ska man höra innan öronen trillar av :laugh:
Eller så litar jag mer på min vän militären som hävdar ett bestämt nej och informerar om att om man uttalar sig så på ett forum så skulle man få sparken ögonaböj :angel: :D
Jag som arbetar i branschen och bokar frakter med miljonvärden - det hen dillar om är rena fantasier. Det är ju ingen som vet om vi har sopor eller sängar eller en världsunik 12-miljonersmaskin i skåpet. Bara vi i trafikledningen och chauffören vet.

Lite trött men ändå väldigt nöjd med dagen, jag har haft en USA dag @tanten fast kanske snarare FAJB (För att jag behöver) dag men det klingar inte riktigt lika bra. :D Jag har suttit i hammocken, med parasollet uppe och stickat, sen flyttade jag upp på altanen för att komma in i skugga och kunde kombinera stickandet med att titta på netflix, vid 17 skjutsade jag maken och dottern till kompisarnas båt och sen åkte jag och handla. Framåt 20 hämtade jag upp maken och dottern igen och nu har vi äntligen ätit! :D

Lite orolig dock eftersom ambulansen åkte förbi, jag anar vem det var som åkte och hans dotter skulle verkligen behöva få lite lugn nu ett tag. :(

Nä dags att sova kanske. En dag till på jobbet sen helg.
Vet inte hur jag ska göra imorgon, vill ju gå på Basshunter, men inträdet kostar 180 kr. Inträde på Midnattstravet är 150 kr... Kan nog få med mig syrran till travet men är tveksam om hon vill följa med ut på krogen :rofl: Tror dessutom att hon inte har råd med båda (och det svider lite i min plånbok också om jag skulle gå på båda..)... Får fundera under morgondagen.

Jag som arbetar i branschen och bokar frakter med miljonvärden - det hen dillar om är rena fantasier. Det är ju ingen som vet om vi har sopor eller sängar eller en världsunik 12-miljonersmaskin i skåpet. Bara vi i trafikledningen och chauffören vet.

Och miljonfrakten kan vara något så glamoröst som papper på bal.... eller fisk från Norge...

/Fiskens släkt har åkeri och har även trandsportledare i släkten

Nä dags att sova kanske. En dag till på jobbet sen helg.
Vet inte hur jag ska göra imorgon, vill ju gå på Basshunter, men inträdet kostar 180 kr. Inträde på Midnattstravet är 150 kr... Kan nog få med mig syrran till travet men är tveksam om hon vill följa med ut på krogen :rofl: Tror dessutom att hon inte har råd med båda (och det svider lite i min plånbok också om jag skulle gå på båda..)... Får fundera under morgondagen.

Jag ska arbeta 8 timmar övertid i helgen... i tvättstugan :wtf:

Spännande att har man dyrbar last får man lagligt köra över folk för att skydda den. Skyddar man högt uppsatta människor får man försvara som med sina liv.
Kanske därför min dragbil väger drygt 12 ton istället för de normala 8 (på samma sätt som Säpos VIP bilar väger dryga 2 ton mer än normal modellen av samma märke och modell) och har punkterings säkra däck, samt säkerhetspresenning i sidor och tak på trailern så man inte kan skära hål med vanligt förekommande knivar ... Högt uppsatt godsvärde är tydligen tillräckligt värd att skydda mot stöld, så att även schauffören får extra skydd av pansar på bekosnad av 5 ton mindre lastkapacitet...

Sparken för att "avslöja" sådant här? Det är allmänt känt inom transportbranchen att det finnes 14-15000 sådana här ekipage inom EU. För gemena man kan man inte se skillnad mot en "vanlig" bil från samma spedition/fraktförare, lika litet som man ser skillnad på den pansrade/opansrade bilen från Nokas/Securitas som lämnar pengar i bankomaten.

Ska rota fram stora blåbär och en kopp te och mysa framför Netflix.
Imorgon får jag sovmorgon. Och har inte alls lika mkt att göra. Skönt!

Kanske därför min dragbil väger drygt 12 ton istället för de normala 8 (på samma sätt som Säpos VIP bilar väger dryga 2 ton mer än normal modellen av samma märke och modell) och har punkterings säkra däck, samt säkerhetspresenning i sidor och tak på trailern så man inte kan skära hål med vanligt förekommande knivar ... Högt uppsatt godsvärde är tydligen tillräckligt värd att skydda mot stöld, så att även schauffören får extra skydd av pansar på bekosnad av 5 ton mindre lastkapacitet...

Sparken för att "avslöja" sådant här? Det är allmänt känt inom transportbranchen att det finnes 14-15000 sådana här ekipage inom EU. För gemena man kan man inte se skillnad mot en "vanlig" bil från samma spedition/fraktförare, lika litet som man ser skillnad på den pansrade/opansrade bilen från Nokas/Securitas som lämnar pengar i bankomaten.
har du använt Google nu igen :laugh:

Så träligt att skicka jobbansökningar!
Bara 2 veckor kvar på sommarjobbet så börjar känna lite stress.. behöver ett jobb till hösten :nailbiting:

Det där var väl onödigt? Det är ju ingen hemlighet precis att @Tranan har dyslexi. Så då skiter det sig ibland, vare sig man vill eller ej.
Ja det var onödigt. Varför får aldrig jag några påhopp :o jag skriver ofta så fort att jag skriver fel eller missar en bokstav, det händer faktiskt pinsamt ofta härinne har jag insett. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 212
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 240
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 299
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka