Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oavsett om du vet eller ej, så är det ändå information som finns tillgängligt. Och oavsett om man missat infon eller inte så var påpekandet ändå onödigt.
Vadå finns tillgänglig? Det står ju inte i pannan på honom :meh: jag köper att du vill skydda honom, ni är kära, fine, men man behöver inte hugga på andra användare som inte vet om att det finns en bakomliggande dyslexi. Man kan däremot informera om det igen, på ett trevligt sätt. :up:

Det finns rättstavningsprogram också.

Men vad spelar det för roll på ett hobbyforum i en tjattertråd?
Jag stavar fel ibland och jag skriver inte alltid korrekta meningar här.

Det är ju inte någon uppsats eller viktig publikation vi skriver här.
Det finns fler än Tranan som har dyslexi. Så att påpeka sånt vet vi väl alla kan vara lite onödigt iom risken att den som skrev fel kanske har ett problem som genom åren gett mycket ångest.

En av mina bästa vänner är dyslektiker. Han har behandlats som om han vore efterbliven många gånger. Det gör ont, än idag..

Vadå finns tillgänglig? Det står ju inte i pannan på honom :meh: jag köper att du vill skydda honom, ni är kära, fine, men man behöver inte hugga på andra användare som inte vet om att det finns en bakomliggande dyslexi. Man kan däremot informera om det igen, på ett trevligt sätt. :up:

Jag hade inte heller en aning om det men nu vet jag det.

Frågan är bara om jag kommer att komma ihåg allt speciellt om alla användare på Buke.

Behövs nog ett excelark snart

Kanske därför min dragbil väger drygt 12 ton istället för de normala 8 (på samma sätt som Säpos VIP bilar väger dryga 2 ton mer än normal modellen av samma märke och modell) och har punkterings säkra däck, samt säkerhetspresenning i sidor och tak på trailern så man inte kan skära hål med vanligt förekommande knivar ... Högt uppsatt godsvärde är tydligen tillräckligt värd att skydda mot stöld, så att även schauffören får extra skydd av pansar på bekosnad av 5 ton mindre lastkapacitet...

Sparken för att "avslöja" sådant här? Det är allmänt känt inom transportbranchen att det finnes 14-15000 sådana här ekipage inom EU. För gemena man kan man inte se skillnad mot en "vanlig" bil från samma spedition/fraktförare, lika litet som man ser skillnad på den pansrade/opansrade bilen från Nokas/Securitas som lämnar pengar i bankomaten.

Min morbrors helt obepansarade Scania väger 12 ton....

Nä, verkligen inte :) Det märks inte så mycket även om jag förstod ganska snabbt att du är dyslektiker. Särbon är ju dyslektiker också plus att jag är dotter till en speciallärare som ofta pratade om inlärningsteori och rätt mycket fastnade :o
Det värsta är när man inte kan stava toll något och man ber att de bokstaverar så blir det T.ex. Thomas alltså T h omas. Ingen jävla hjälp direkt. T och h hörde jag men rästen blir en gröt

Blev en fisketur ikväll och gäddorna var på rejält tag .Den första försökte sno abborren för mig och tuggade den i småbitar sedan spottade maddam ut den tuggad och klar men jag fortsatte kasta där och efter några kast så fick jag se det kom en svallvåg efter draget sedan högg hon .När jag fiskat mig upp till forssen i den lilla ån så kastade jag precis nedanför forsen och det small direkt och en fet kärring på runt 4 kg snodde min lilla abborrspinnare med tafs och allt så jag kapade den spunna linan en meter och betade om med en större likande spinnare och kastade på samma ställe och hon åkte efter och nafsade i 5 kast sedan slet jag fast henne så jag fick tillbaka min lilla spinnare och den större satt rejält men då abborrarna är många och små så får gäddorna gå tillbaka då dom har ett jobb att sköta så jag får större abborre senare .Tog ett tag att få liv i den stora men sedan jag rört på henne i vattnet ett tag så kvicknade hon till och simmade iväg Så nu blir det smörstekt abborre i morgon

Är någon otrevlig så klappar jag inte denne på huvudet. Jag tycker inte att @dobbis var trevlig utan det var ett sånt där klassiskt tjuvnyp igen.

Men vad spelar det för roll på ett hobbyforum i en tjattertråd?
Jag stavar fel ibland och jag skriver inte alltid korrekta meningar här.

Det är ju inte någon uppsats eller viktig publikation vi skriver här.
Det finns fler än Tranan som har dyslexi. Så att påpeka sånt vet vi väl alla kan vara lite onödigt iom risken att den som skrev fel kanske har ett problem som genom åren gett mycket ångest.

En av mina bästa vänner är dyslektiker. Han har behandlats som om han vore efterbliven många gånger. Det gör ont, än idag..
Du har så rätt. De gångerna jag har blivit behandlad som efterbliven eller knappt värd att få syre är många. Har en hel del saker i bagaget men det är inte för belysning i kväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 213
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 348
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 299
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur