Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lång dag. Har precis ätit kvällsmat efter att ha dammsugit båda våningarna. Nu ska jag bara borsta tänderna och packa gymväskan till imorgon.

Ja, min vän tex är otroligt allmänbildad och har lätt att lära. Han är skärpt.
Men i skolan skulle det läras in via text och göras skriftliga prov. han fick urdåliga betyg och fick höra att om han bara skärpte sig skulle det gå, han var lat eller ännu värre dum och korkad.
Iom de dåliga betygen läste han aldrig vidare. Och han har alltid känt sig sämre än alla och behandlats som han vore det av många. Utöver att han behövt ha en del jobb han inte trivts på alls.
Samma när han skulle börja nätdejta och var orolig över att skriva sin text och dömas som idiot pga sina skrivsvårigheter. Alltså skrev han vad han ville ha sagt och jag rättskrev.
Så man kan ju hindras på så många plan av ett sånt handikapp.
Idag finns som tur är så mycket hjälpmedel för ungarna i skolan, med att få all undervisning i ljudform och erlägga muntliga prov etc. Men det har ju inte varit så så värst länge.
Så du känner mig! Det visste jag inte.

Mitt ex körde en liten liten jävla låda från Skåne till Norge. Dom skickade tre lastbilar, men bara en var lastad ''dyrt '' både framför och bakom gick det följebilar. Bara den lasten var värd 22 miljoner. Detta på en helt jävla vanlig lastbil.

Har jobbat några timmar idag, ska vara ledig i morgon och hela helgen. Dock ska jag köra en anställd till jobbet vid fyra.
Ska även handla åt sonen som ska ha lite grillfest här på lördag innan crusingen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 213
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 361
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 299
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka